مردان بی‌صلاحیت و آینده ما!
مردان بی‌صلاحیت و آینده ما!
معین نیوز_یونس رنجکش/انتشار فهرست برخی رد صلاحیت شدگان مجلس خبرگان رهبری و شورای اسلامی از سوی شورای نگهبان با توجه به سوابق خاص و حتی عضویت در دوره های قبلی این مجلس ها اگرچه جدید نیست اما بد جوری این روزها موجب شبهه شده است تا حدی که چرایی های مختلفی در ذهن افکار عمومی جرقه می زند...

انتشار فهرست برخی رد صلاحیت شدگان مجلس خبرگان رهبری و شورای اسلامی از سوی شورای نگهبان با توجه به سوابق خاص و حتی عضویت در دوره های قبلی این مجلس ها اگرچه جدید نیست اما بد جوری این روزها موجب شبهه شده است تا حدی که چرایی های مختلفی در ذهن افکار عمومی جرقه می زند.

در این فهرست نام هایی دیده می شوند که جدای از حضور در پست های اجرایی و ارکان تصمیم گیری، مسوولیت های حساسی نیز داشته اند و از معتمدین سیستم سیاسی بودند.

در اخرین فهرست منتشر شده از سوی شورای نگهبان و خط خوردن برخی افراد ،نام های سه روحانی نام آشنا که سوابق امنیتی انان در رده های عالی در کنار مسوولیت های اجرایی دیگر ، بیش از همه به چشم می اید، نگاهها را متوجه امنیت عمومی کشور می کند که اگر برخوردها و رقابت های سیاسی پشت پرده برای مانع تراشی آنان در جایگاه مجلس خبرگان  دلیل رد صلاحبت ها نباشد ، سووال مهم در همین جا کلید می خورد!

اگرچه پیش از اینها روسای دوره های مختلف جمهوری و مجالس نیز در ردیف بی صلاحیت ها برای کسب جایگاههای حاکمیتی به ثبت رسیده است  اما تداوم این روند کمی سووال بر انگیز تر شده است و در این شرایط آنچه افکار عمومی جامعه نیازمند آن است اقناعی است که باید در پی این بی صلاحیتی ها برای جامعه انجام شود.

روحانی ، پور محمدی و علوی که در اخرین اظهار نظرها برای صلاحیت ،خط بی صلاحیتی بر نام آنها کشیده شده است چهره های عادی در نظام حاکمیتی نیستند که با یک نامه بر صلاحیت اشان خط کشیده شود بلکه  انان در طول این چهل و چند سال از حکمرانی جمهوری اسلامی، در سطوح مختلف نقش آفرینی محوری بویژه  با امنیت کشور و ملت داشته اند.

انچه اینک مهم می باشد اعلان دلایلی است تا ملت بتوانند با ان ذهنت کنار امده و دغدغه و احساس نا امنی و بی اعتمادی خویش به مسوولان را دور کنند.
تنها تصمیمی که  موجب ارامش عمومی و جلب سرمابه اعتماد نسبت به تصمیم گیران  در این شرایط حساس و نیازمند به بازسازی اعتماد عمومی می شود برخورد شفاف با افکار عمومی و بیان هرانچه راز مگو نسبت به پیشینه اینگونه افرادی که می پندارند فاقد صلاحیت برای حضور در عرصه های مهم سیاسی از این پس هستند می باشند.

مردم اینک نگرانند که با این حجم از مسوولان فاقد صلاحیت که سالها سکان هدایت کشور در عالی ترین مناصب بر دوش آنان بوده و سرنوست ملت را در دست داشته اند و با این روند می بایست شاهد رشد ریزش ها هم بود، اینده کشور و  انان چه خواهد شد؟

شفاف سازی نسبت سوابق این مهر بی صلاحیت خورده ها می تواند ذهنیت  تردید را در جامعه بر طرف و و چشم انداز امیدوار کننده ای را برای آتها در پیش رو بگشاید و تا دیر نشده دست همه بی صلاحیت ها را رو کنید!