معاون استاندار : حمایت از زنجیره تولید و کسب و کارها در گیلان اولویت دولت است
معاون استاندار : حمایت از زنجیره تولید و کسب و کارها در گیلان اولویت دولت است
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری گیلان گفت: نوع فعالیت و کسب کار در گیلان به فراخور سیاست های دولت تدبیر و امید و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی دچار تغییراتی شده و امروز تسهیلات و نحوه حمایت دولت را از پرداخت وام به سمت حمایت از زنجیره تولید و کسب و کار سوق داده ایم.

آرش فرزام صفت عصر روز یکشنبه در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی با موضوع تسهیلات اشتغال صندوق کارآفرینی امید در فرمانداری شهرستان رشت افزود: صندوق کارآفرینی امید در این حمایت موثر بوده است.

وی با بیان اینکه سیاست های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی حمایت از قراردادهای فعالیت های مبتنی بر فروش است، اظهار داشت: صندوق کارآفرینی امید از ابتدای امر به حمایت از فعالیت های کسب و کار عموما در حوزه زنان و جوانان پرداخته است.

وی خاطر نشان کرد: صندوق کارآفرینی امید در ارایه تسهیلات اشتغال فراگیر روستایی یکی از موسسات و بانک های عامل بوده که نقش موثری در این باره داشته و دارد.

وی در ادامه سخنانش از دستگاه های اجرایی، سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، جهادکشاورزی، سایر مجموعه ها و نیز بخشداران خواست هر روستا یک عنوان فعالیت را شناسایی کرده تا اقدامات لازم انجام شود که نقش مهمی در حضور گردشگر دارد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان نیز در این جلسه در سخنانی بیان داشت: پارسال پنج میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان اعتبار از محل تفاهمنامه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با صندوق کارآفرینی امید در گیلان داشتیم.

علیزاده با بیان اینکه با توجه به وضعیت گیلان، نوع اقتصاد آن و بضاعت پایین مردم، وام های کوچک مورد توجه افراد در این استان است، اظهار داشت: سال جاری هشت میلیارد تومان از محل تفاهمنامه یاد شده در نظر گرفته شد که خواستار افزایش این مبلغ تا ۲۰ میلیارد تومان هستیم.

وی خاطر نشان کرد: امسال در راستای اهداف برنامه توسعه استان قدم بر می داریم به طوری که طرح های ارایه شده در کمیته فنی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی موشکافانه با توجه به سیاست های کشور و استان بررسی می شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان در خاتمه از مدیر عامل صندوق کارآفرینی امید کشور خواستار اختصاص ۲ میلیارد تومان تسهیلات برای حمایت از شتاب دهنده های کسب و کار شد.