معاون وزیر: کرونا موجب کاهش ۲۰ درصدی ثبت‌نام دانش‌آموزان در مدارس شد
معاون وزیر: کرونا موجب کاهش ۲۰ درصدی ثبت‌نام دانش‌آموزان در مدارس شد
معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش گفت: به دلیل شیوع ویروس کرونا، ثبت نام دانش‌آموزان در مدارس کشور برای سال تحصیلی آتی نسبت به سال قبل از آن ۲۰ درصد کاهش یافت.

«علی الهیار ترکمن» روز چهارشنبه در نشست برنامه‌ریزی بازگشایی مدارس و آغاز سال تحصیلی جدید در استان مرکزی افزود: با توجه به شیوع کرونا در کشور، گرایش مردم برای تحصیل دانش آموزان بیشتر به صورت مجازی و حضور کمتر در مدارس بوده و برخی از والدین حاضر به ثبت نام کودکان خود برای سال تحصیلی آتی نیستند.

وی ادامه داد: وضعیت استان‌ها از سوی ستاد ملی کرونا به سه وضعیت سفید، زرد و قرمز تقسیم شده و آموزش‌ها در سال تحصیلی آتی به سه روش حضوری، مجازی و ترکیبی به دانش آموزان ارایه می شود.

معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: نیاز است در این شرایط با انجام اقدامات و برنامه ریزی‌های دقیق در کوتاه مدت و بلند مدت امنیت اجتماعی برای حضور دانش‌آموزان در مدارس فراهم شود.

الهیار ترکمن افزود: آغاز سال تحصیلی در سال‌جاری در شرایط بحران انجام شده و روش‌های گذشته در این شرایط بدون اثر بوده و برای این زیست بوم باید روش‌های جدید اندیشیده شود.

وی یادآورشد: گزارش‌های بهداشت جهانی از حضور پنج ساله ویروس کرونا در جهان حکایت دارد که ۲ سال آن به صورت پاندمی و سه سال به صورت اپیدمی است.

معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش گفت: پس از پنج سال با همزیستی مسالمت آمیز ارگانیسم‌های انسان با این ویروس؛ از میزان مرگ و میر آن کاسته می شود.

الهیار ترکمن افزود: شیوع ویروس کرونا در کشور بیشترین آسیب را در حوزه بهداشت، اقتصاد و آموزش به عنوان اضلاع مثلث به همراه داشته‌است که آموزش اصلی‌ترین ضلع این مثلث است.

وی ادامه داد: بخش بهداشت کشور با شیوع ویروس کرونا در خط مقدم مقابله با این ویروس قرار داشت که از پانزدهم شهریورماه امسال آموزش و پرورش نیز برای ارایه آموزش به جمعیت لازم التعلیم در خط مقدم مقابله با این ویروس قرار می‌گیرد.

بر اساس اعلام سیما سادات‌لاری سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ۳۵۰ هزار و ۲۷۹ نفر در کشور تا  ۲۹ مرداد ماه ۹۹ به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و با فوت ۱۵۳ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، شمار جانباختگان این بیماری به ۲۰ هزار و ۱۲۵ نفر رسیده است.