ملتی در بلای دو گانگی از بیزاری امام جمعه تا تبسم رییس جمهور!
ملتی در بلای دو گانگی از بیزاری امام جمعه تا تبسم رییس جمهور!
معین نیوز_یونس رنجکش/روزهای گذشته دو دیدار و انتشار تصاویر آنها در فضای رسانه‌ای سوژه داغ افکارعمومی شد، بطوریکه واکنش‌ها در مقابل این اتفاقات بی‌تاثیر از سیاست‌های حاکم درسرنوشت جامعه و حکمرانی بر آن نیست...

روزهای گذشته دو دیدار و انتشار تصاویر آنها در فضای رسانه‌ای سوژه داغ افکارعمومی شد، بطوریکه واکنش‌ها در مقابل این اتفاقات بی‌تاثیر از سیاست‌های حاکم درسرنوشت جامعه و حکمرانی بر آن نیست.

انتشار فیلمی از انتقاد تند نماینده ولی فقیه در گیلان به برخی شرکت کنندگان در اختتامیه جشنواره تاتر کودک ایثار، به دلیل آنچه کشف حجاب خواند و ترک مراسم با جمله «به شدت از این دختران و زنان بیزارم» تا تصاویری از دیدار رییس جمهور در سفر به سوریه با برخی زنان سوری عضو دولت که بدون حجاب متعارف آنچه در ایران تصور می‌شود با تبسم و دست تکان دادن اقای رییسی برای انان که پرویز پرستویی بازیگر سینمای ایران در واکنشی انتقادی به تفسیر و تصویر آن نشست از موضوعات بحث برانگیز این روزها بود.

آنچه در واکنش به اظهارات امام جمعه رشت در سطوح مختلف رقم خورد بسیار شدید و جدای از واکنش های رسانه ای داخلی و خارجی حتی از جمع همفکران و جریان اصولگرای حاکم نیز بر آن تاختند بویژه رییس سازمان تبلیغات اسلامی با پخش کلیپی از دیدگاه‌های رهبر انقلاب در خصوص دختران و زنان جامعه انتقاد از این نماینده ولی فقیه را به نمایش گذاشت و در واکنشی دیگر عضو دفتر رهبری هم در نوشتاری به آن تاخت.

اظهارات امام جمعه رشت در خصوص کشف حجاب دختران و زنان در مراسم اختتامیه تاتر ملی کودک ایثار که زیر نظر سازمانی حاکمیتی آن هم‌ارگانی که در راس آن یکی از شرکای انتخاباتی ریاست جمهوری و از همفکران اصولگرا رقم خورد در حالی است که مدیر کل این بنیاد در گیلان این موضوع را تکذیب و کشف حجاب را رد کرده هر چند که بعد گفت مصاحبه نکرده است!

نکته مبهم در واکنش تند امام جمعه رشت به این کشف حجاب وجود سایه رسانه‌ها بود که در دوگانه تکلیف و ترس از رسانه جای اشکال ایجاد کرد زیرا او یاد آور شد برای آنکه فردا سایت‌ها ننویسند نماینده ولی فقیه در مراسمی بود که کشف حجاب شد می گویم که این دختران و زنان بیزارم و در واقع ایشان جنس دغدغه‌های دینی‌اش را در سایه ترس از رسانه‌ها قرار داد که خود جای اشکال است و ابهام برای آنچه تکلیف دینی است!

با کنار هم قرار دادن این واکنش و محکوم کردن آن از سوی جریان‌های مختلف از یک سو و آنچه از تصویر رییس دولت که او هم روحانی است در رویارو شدن با زنان بدون حجاب در کشور مسلمان دیگری در دیگر سو با آنچه مردم در کنار هم قرار دادن اینها به آنچه به نتیجه و تفسیر می‌نشینند سردر گمی در حکمرانی و عدم تطبیق آن با واقعیت های جامعه اسن.

اگر اتفاقی امروز در پوشش جامعه افتاده است بویژه در مراسمی که نهادی ارزشی و انقلابی متولی آن بوده و بیزاری امام جمعه را موجب شد باید گفت صفر تا ۱۰۰ آموزش و هدایت اینگونه نهادها که دست متولیان حکومتی است پس چرا در این مکان‌ها و برنامه‌ها شاهد اینچنین اتفاق هایی هستیم و باید اشکال کار را در بی‌تاثیر بودن بسیاری از آموزه‌ها و رفتارهایی دانست که نتوانست اقناعی باشد.

دولت و متولیان امروز کشور که از قضا یکدست و تابع یک تفکرند باید با واقعیت‌های جامعه کنار آمده و با درک عدم تحقق و اثر بازدارندگی بسیاری از طرح‌ها و برنامه‌هایشان در کنار نبود اقدامات و آموزه‌های اقناعی و انجام رفتارهای دوگانه و دوگانه زیستی مردم را از این دوگانگی در گفتار و رفتار و حکمرانی بی‌تاثیر برهانند!