ممنوعیت سفر برای تعطیلات عید فطر شامل شهرهای زرد هم می شود
ممنوعیت سفر برای تعطیلات عید فطر شامل شهرهای زرد هم می شود
معین نیوز_معاون سیاسی، امنیتی ، اجتماعی استاندار گیلان با اشاره به ممنوعیت سفر به استان از ساعت ۱۲ ظهر روز بیست و یکم تا ساعت ۱۲ ظهر بیست و پنجم ماه جاری گفت: ممنوعیت سفر علاوه بر شهرهای قرمز و نارنجی شامل شهرهای زرد استان نیز می شود.

محمود قاسم نژاد عصر شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا  اظهار داشت: پلیس با استقرار در ورودی های استان با موارد تخلف و و یا گذر از ورودی های فرعی و  فرار از دست پلیس از طریق جریمه برخورد می کند .

وی  با بیان اینکه  در حال حاضر سه شهر املش ، شفت و تالش در استان به وضعیت زرد تبدیل شده اند و مابقی نارنجی هستند ، تصریح کرد:  با پیشنهاد کمیته امنیتی و انتظامی  و با تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا در  این ایام در شهرهای زرد هم ممنوعیت ورود است که برای متخلفان جریمه ۵۰۰ هزار تومانی اعمال می شود.

وی همچنین به برگزاری امتحانات پایه نهم  و دوازدهم به صورت حضوری اشاره و بیان کرد: برای برگزاری  امتحانات ۳۰ درصد از محتواهای آموزشی  حذف خواهند شد  و امتحانات  به صورت حضوری در مدارس خودشان و برای پایه دوازدم به طریق حوزه خواهد بود.

قاسم نژاد خاطر نشان کرد: دانش  آموزانی هم که احتمالا به کرونا مبتلا هستند  با اعلام کد ملی شان به دانشگاه علوم پزشکی و با هماهنگی انجام شده از طریق فرمانداری ها و با هماهنگی با شبکه های بهداشت درمان و آموزش و پرورش  در مکان دیگری به صورت حضوری امتحان خواهند داد.

وی افزود: با بررسی های انجام شده متاسفانه در برخی مشاغل از جمله قهوه خانه ها ، خوار و بار فروشی ها و سوپر مارکت ها دستورالعمل ها رعایت نمی شود که باید نظارت بر این امر بیشتر شود.

معاون سیاسی، امنیتی ، اجتماعی استاندار گیلان با بیان اینکه  در صورتی که  از وضعیت نارنجی به  قرمز  برویم ،  دوباره محدودیت ها بیشتر می شود از تمامی مردم در شهرها و روستاها خواست تا برای حضور در نانوایی ها ، سوپر مارکت ها و خوار و بارفروشی ها  دستور العمل ها را رعایت کنند.