مهاجرت معکوس راه حلی برای پیشگیری از آسیب های پیری جمعیت است
مهاجرت معکوس راه حلی برای پیشگیری از آسیب های پیری جمعیت است
معین نیوز_استاندار گیلان مهاجرت معکوس را راه حلی برای پیشگیری از آسیب‌های پیری جمعیت دانست و گفت: این کار نیازمند آن است که اشتغال پایدار در روستاها ایجاد شود.

به گزارش خبرنگار مهر، اسدالله عباسی عصر چهارشنبه در همایش اعضای شوراهای شهر و روستا با بیان اینکه مردم انتظار دارند اعضای شورا به مطالبات آنان پاسخ مناسب دهند گفت: نیازهای مردم در نقاط مختلف گیلان دسته بندی شده و متناسب با آمایش سرزمینی توزیع عادلانه منابع انجام شود.

استاندار گیلان با بیان اینکه اعضای شوراهای شهر و روستا باید با در نظر گرفتن پیشرفت‌های بعد از انقلاب در حوزه‌های مختلف به جهاد تبیین و امید آفرینی در جامعه روی آورند افزود: فرمانداران در خصوص توجه به مطالبات اعضای شورای شورای اسلامی شهر اهتمام داشته باشند.

وی با اشاره به آسیب‌های ناشی از مهاجرت بی رویه از روستا به شهر بیان کرد: باید از ظرفیت‌های موجود برای مهاجرت معکوس از شهر به روستا استفاده شود.

عباسی مهاجرت معکوس را راه حلی برای پیشگیری از آسیب‌های پیری جمعیت دانست و تصریح کرد: این کار نیازمند آن است که اشتغال پایدار در روستاها ایجاد شود.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه اجرای صحیح طرح هادی موجب پیشرفت روستاها می‌شود گفت: اجرای طرح باید در روستاها در سریع‌ترین زمان ممکن انجام و از کارشناسان زبده استفاده شود.

عباسی با اشاره به احیای ۱۷۰ واحد تولیدی در گیلان عنوان کرد: برای واحدهای احیا شده نیازمند نیروی کار هستیم درحالیکه کمبود نیرو داریم و باید برنامه‌های دولت در این خصوص دنبال و اجرایی شود.

عباسی با بیان اینکه دهیاران و شهرداران بر اساس نوع مدیریت خود در موضوع پسماند رتبه بندی می‌شوند افزود: تفکیک زباله از مبدا را راهگشای چالش اساسی محیط زیست در کشور و به خصوص استان گیلان است.

وی با بیان اینکه تاکنون ۲۳۰ میلیارد تومان برای تکمیل تصفیه خانه فاضلاب مسکن مهر رشت هزینه شده است بیان کرد: تکمیل نهایی این طرح که خواسته مردمی نیز است نیازمند ۷۰ میلیارد تومان اعتبار می‌باشد.