مهم‌ترین خلا بازارهای کسب و کار عدم سرمایه‌گذاری بر روی منابع انسانی است
مهم‌ترین خلا بازارهای کسب و کار عدم سرمایه‌گذاری بر روی منابع انسانی است
معین نیوز_مدیرکل دفتر جذب و حمایت سرمایه گذاری استانداری گیلان گفت: مهمترین خلا بازارهای کسب و کار ، عدم سرمایه گذاری بر روی منابع انسانی است که نقش سرمایه انسانی ماهر در بسیاری از بازار ها نادیده گرفته می شود.

دکتر یونس رنجکش در جمع برگزیدگان  اولین دوره جشنواره استعداد یابی کاشف در استان گیلان اظهار داشت : خلاقیت و نوآوری مهمترین محور پویایی و ماندگاری کسب و کارها و عامل اصلی در موفقیت انهاست.

وی افزود : تمرکز برروی کشف و پرورش استعدادها موجب بروز خلاقیت و نوآوری و بهرمندی از نیروی انسانی ماهر و توانمند می شود .

وی ادامه داد : عدم  توانمندی های لازم و مهارت اموزی و مهارت داشتن   نیروهای بازار کسب و کار  از مهمترین دغدغه‌های فضای اقتصادی است که چالش هایی جدی در بهره وری از منابع انسانی را به همراه دارد.  وی گفت : باید تلاش کنیم با کشف استعداد ها و آموزش و مهارت  آنها این منابع را در خدمت کسب و کارها قرار دهیم .

به گفته وی ،پویایی و ماندگاری کسب و کارها و موفقیت سرمایه گداری  در فضای رقابتی بستگی  به برنامه ریزی و بهره مندی  از خلاقیت و نوآور منابع انسانی دارد که باید در این زمینه نگاه  جدی تری داشت.

این مسئول ضمن تشکر  از دست اندرکاران برگزاری این جشنواره و اداره کل فنی حرفه ای استان گیلان اظهار  داشت : بازارها در شرایط بحرانی با چالش های جدی روبرو می شوند اما در همین  بحران ها و به هم ریختگی فضای کسب و کار آن دسته از صاحبان مشاغل که متناسب با شرایط  و نیاز جامعه از خلاقیت های  منابع انسانی بهره مند  و فرصت های جدید ی ایجاد می کنند قادر به خروج از بحران و چالش ها هستند.  رنجکش به شیوع بیماری کرونا در یکسال گذشته در ایران و جهان اشاره و افزود : برغم مشکلاتی که این بیماری با به هم ریختگی شرایط اجتماعی و اقتصادی در جهان و کشور بوجود آورد اما برخی از همین شرایط فرصت های جدیدی برای احیای کسب و کار های خود ایجاد و یا کسب و کارهای متنوع دیگری را متناسب با فصای جامعه شاهد بوده ایم.

وی اظهار داشت : تغییر لازمه پویایی  فضای کسب و کار است و همواره در یک بازار رقابتی باید در اندیشه جایگزینی روش ها و نیازهای جامعه هدف بود و متناسب با شرایط فعالیت هادر  بازار را مدیریت کرد.

رنجکش تاکید کرد : باید با برگزاری دوره های مختلف آموزشی و آگاه سازی و توانمندی سازی نیروهای جویای کار نسبت شناسایی استعدادها و جهت دهی انان اقدام کرد.
وی افزود : استانداری گیلان امادگی پشتیبانی از طرح های نو اور و فرصت های سرمایه گداری را دارد.