میهمانی در میهمانی؛ تکالیف نوروزی دانش آموزان
میهمانی در میهمانی؛ تکالیف نوروزی دانش آموزان
معین نیوز_معاون ابتدایی وزیر آموزش و پرورش گفت: تکالیف نوروزی دانش آموزان در پنج محور تالیف شده است.

معصومه نجفی پازوکی، معاون ابتدایی وزیر آموزش و پرورش گفت: ما برای تعطیلات دو هفته ای دانش آموزان باید برنامه‌ای داشته باشیم تا مسیر رشد آن‌ها فراهم شود.

وی افزود: ما قصد داریم در ایام نوروز ۱۴۰۲ رویه یادگیری مستمری را برای دانش آموزان فراهم کنیم.

او ادامه داد: نوروز امسال با نوروز‌های دیگر متفاوت و با ماه رمضان مقارن شده است. در نتیجه تکالیف نیز تغییر کرده‌اند.

وی افزود: ما برنامه‌هایی را برای تکلیف دانش آموزان قرار داده‌ایم که نام آن را میهمانی در میهمانی گذاشته‌ایم. از همین رو پنج اصطلاح میهمان لاله‌ها (پنجشنبه آخر سال رفتن به مزار عزیزان از دست رفته)، میهمان بهار، میهمانی خانواده (دید و بازدید از اقوام)، میهمانی خدا (مقارن بودن ماه رمضان با عید) و میهمانی طبیعت (۱۳به در) را تالیف کردیم.

او ادامه داد: در همین راستا فضایی در سامانه شاد طراحی کرده ایم که حدود پنج پیام در آن گذاشته می‌شود. اولین پیام ویدئوی ورزشی است برای هر زمان که دانش آموز بخواهد ورزش کند. دومین پیام در خصوص تربیت است که یک پیام تربیتی به دانش آموزان می‌دهد؛ مثلا ما صدای یک کودک را در کانال قرار می‌دهیم و دانش آموز با گوش دادن به آن استعدادهایش شکوفا می‌شود.

پازوکی بیان کرد: یکی دیگر از پیام‌ها که در کانال ارسال می کنیم پیام سلامت است. در ایام نوروز بیشتر خانواده‌ها به سفر می‌ روند و در همین راستا برای جلوگیری از مریضی‌ها پیامی قرار می‌دهیم.

او گفت: پیام محیط زیست نیز به دانش آموزان آموزش می دهد در منابع محیط زیست صرفه جویی کرده و به آن آسیب نرسانند.

وی افزود: ما از دانش آموزان خواسته‌ایم در خصوص هر کدام از اصطلاحات که علاقه‌مند هستند فعالیت‌های یادگیری خود را داشته باشند.

معاون آموزش ابتدایی اعلام کرد: ما دو کانال در شبکه شاد طراحی کرده ایم که یکی از کانال‌ها مخصوص ما است و دیگری مربوط به ارتباط دانش آموزان و معلم است.

وی افزود: دانش آموزان فعالیت‌های خود را در کانال قرار می‌دهند و معلمان می‌توانند در عید نوروز به صورت دلخواه تکالیف را مشاهده کنند. همچنین می‌توانند بعد از تعطیلات فعالیت‌های دانش آموزان را مشاهده کنند و آثار برگزیده را در کانال قرار دهند.

وی افزود: ۲۸ هزار معلم ابتدایی در آزمون استخدامی استخدام می‌شوند. این آزمون در ۸ اردیبهشت برگزار می‌شود و منابع و رشته‌ها نیز اعلام می‌شوند.