نباید در مسائل فرهنگی صرفاً به نگاه مالی و بودجه‌ای تکیه کرد
نباید در مسائل فرهنگی صرفاً به نگاه مالی و بودجه‌ای تکیه کرد
معین نیوز_رئیس شورای فرهنگ عمومی گیلان بر مفید بودن تنوع فرهنگی و سلیقه ای در کشور و استان اشاره کرد و گفت: مشکلات فرهنگی نیازمند عملگرایی است و نباید در این مسیر صرفاً به اعتبارات مالی و نگاه بودجه‌ای تکیه کرد.

آیت الله رسول فلاحتی روز یکشنبه در شورای فرهنگ عمومی گیلان با بیان اینکه نمی شود همه بخش ها را یکی کرد و گاه یکی شدن هم به منفعت هم نیست افزود: کسی مخالف سلایق شخصی نیست زیرا ما در کشوری با تنوع زبانی و فرهنگی زندگی می کنیم، اما در برابر معاندت باید یکپارچه ایستاد.

وی با انتقاد از اینکه در خصوص مسائل فرهنگی کم‌کاری شده است، اظهار داشت: نباید به مسائل فرهنگی نگاه مالی و بودجه‌ای داشت ویابد ساز و کارها عملیاتی شود و تصمیم ها میدانی باشد.

نماینده ولی فقیه در گیلان همچنین با تاکید بر اینکه مردم مطالبه گران اصلی فرهنگی هستند، ادامه داد: انقلاب اسلامی در مسیر تمدن سازی گام بر می دارد و باید تمام مقدمات لازم در این مسیر فراهم شود.

آیت الله فلاحتی افزود: باید مجموعه ای در شورای فرهنگ عمومی تشکیل شود که تصمیم‌گیری‌های کلان اجتماعی، فرهنگی و سیاسی استان در این مجموعه به وحدت رویه برسند و بعد فعالیت های بزرگ اجرایی شود.

نباید در مسائل فرهنگی صرفاً به نگاه مالی و بودجه‌ای تکیه کرد

فعالیت فرهنگی ادارات نباید جزیره‌ای باشد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان نیز در این جلسه بر استفاده از دو بال پژوهشی و اجرایی در مسائل مطرح شده در شورای فرهنگی عمومی تاکید کرد و گفت: پراکندگی و برخی موازی کاری های نهادهای فرهنگی موجب اتلاف بودجه و کم اثر شدن در زدودن آسیب های اجتماعی می شود لذا تقویت همگرایی بین نهادهای فرهنگی ضروری است.

رضا ثقتی اظهار داشت: اگر فعالیت های کلان فرهنگی و هنری استان تحت یکپارچگی شورای فرهنگ عمومی انجام شود، افزایش کیفی برنامه ها، خلاقیت و نوآوری، تقویت اتحاد و بهره‌گیری مطلوب از ظرفیت ها و نخبگان از مزایای آن خواهد بود.

وی با انتقاد از اینکه فعالیت های فرهنگی سازمان ها در استان جزیره ای شده  گفت: باید تلاش کرد از پیوند این جزیره ها برای انجام فعالیت های بزرگ و عظیم و مثمر بهره گرفت.