نخستین هنرستان دخترانه کشاورزی با ۵۰ هنرجو در رشت آغاز به کار کرد
نخستین هنرستان دخترانه کشاورزی با ۵۰ هنرجو در رشت آغاز به کار کرد
معین نیوز_هنرستان دخترانه کشاورزی میرزاکوچک خان وابسته به مرکز آموزش و تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان گیلان شنبه در رشت افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، این هنرستان بر اساس تفاهمنامه بین مسئولان آموزش و پرورش گیلان و مرکز تحقیقات آموزش کشاورزی استان افتتاح شد.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان به خبرنگار ایرنا گفت: فعالیت این هنرستان با ٢ کلاس درس در رشته های پرورش گیاهان دارویی و گل و گیاه زینتی با  ۵۰ هنرجو آغاز شد.

محمد رحمتی با بیان اینکه ۳۹ درصد دانش آموزان دوره دوم متوسطه گیلان در مدارس فنی و حرفه ای و کار دانش تحصیل می کنند افزود: گسترش مدارس فنی و حرفه ای در آموزش و پرورش مورد توجه است.

وی در ادامه اظهار داشت : در سال تحصیلی جدید، آموزش دانش آموزان در مدارس روستایی و مناطق کم جمعیت با نظر شورای مدرسه حضوری است ضمن اینکه آموزش مجازی دانش آموزان از امروز آغاز شده و  برای بازگشایی مدارس و آموزش حضوری منتظر دستور ستاد ملی و استانی کرونا خواهیم بود.

علاوه بر این سه هنرستان کشاورزی در  رشت، لاهیجان و صومعه سرا فعال است.

استان گیلان با دو و نیم میلیون نفر جمعیت ، دارای حدود ۳۶۰ هزار دانش آموز است.

استان گیلان دارای ۳۱۴ هزار هکتار اراضی کشاورزی است، ۳۱۷ هزار نفر از مردم استان در بخش کشاورزی مشغول به فعالیت هستند، برنج، چای، زیتون، پیله ابریشم، بادام زمینی، زیتون، فندق و مرکبات عمده ترین محصولات کشاورزی گیلان هستند.