نمایشگاه خوشنویس استاد صمدزاده در آستارا دایر شد
نمایشگاه خوشنویس استاد صمدزاده در آستارا دایر شد
معین نیوز_نمایشگاه انفرادی خوشنویسی کریم صمدزاده استاد خوشنویسی با حضور جمعی از اصحاب فرهنگ و هنر در سالن معراج اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آستارا دایر شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آستارا روز پنجشنبه در حاشیه افتتاح نمایشگاه خوشنویسی گفت: در این نمایشگاه ۴۰ تابلوی خوشنویسی مزین به اشعار حافظ، سعدی و مولانا به قلم استاد صمدزاده به مدت یک هفته از ساعت ۹ تا ۱۵ برای بازدید علاقمندان دایر شده است.

شاپور تشرینی افزود: امروز بیش تر از هر زمان دیگری به اجرای کارهای فرهنگی و هنری نیازمند هستیم و جوانان این مرز و بوم با فعالیت در عرصه های هنری و بهره گیری از درس بزرگان علم، ادب و فرهنگ می توانند آینده خوبی را برای کشور رقم بزنند.

وی اضافه کرد: استاد صمد زاده در عرصه خوشنویسی بیش از ۵۰ سال فعالیت داشته و با بنیانگذاری انجمن خوشنویسان در آستارا، توانست شخصیت های برجسته زیادی را در این عرصه تربیت و معرفی کند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آستارا اظهار کرد: انتشار آثار ایرانی اسلامی اقدامی ارزشمند و مهم است و وقتی زیبایی های اثر خوشنویسی با آیات قرآن و اشعار عرفانی گره می خورد، روح انسان را صیقل می دهد.

وی بیان کرد: استاد صمدزاده در کتاب بشقاب نگاره های خود تصاویری از اشعار عرفانی و آیات قرآنی با خط شکسته نستعلیق  را منتشر کرده است و خوشنویسی جزو هنرهای اصیل ایران اسلامی است و زیبایی های نهفته در دل این هنر بر روح انسان تاثیر گذار است.

کریم صمد زاده در سال ۱۳۲۷ در آستارا متولد شد، هنر خوشنویسی از همان دوران دبستان با وجودش عجین شد و در کنار تحصیل به این هنر عشق ورزید، صمد زاده جهت فراگیری اصول خوشنویسی به تهران رفت و در نزد استادان برجسته ای نظیر عبدالله فرادی و یداله کابلی خوانساری راه پر پیچ و خم خوشنویسی را ادامه داد و ۲۵ سال مسئولیت انجمن خوشنویسی آستارا را عهده دار بود.

این هنرمند برجسته آستارایی پس از یادگیری اصول خوشنویسی برای نخستین بار در شهرستان آستارا موفق به اخذ گواهینامه فوق ممتاز خوشنویسی در خط شکسته نستعلیق شد و اکثر کتیبه های مساجد آستارا و نیز برخی کتیبه های مساجد کشورهای آذربایجان و گرجستان به خط استاد صمد زاده نگاشته شده است.

بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان واقع شده است و ۴۰۰ هنرمند این شهرستان در هفت انجمن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ساماندهی شده است.