نمایشگاه عکس گیلان دیار دوستی و تمدن کهن در با کو با اسقبال به ایستگاه آخر رسید
نمایشگاه عکس گیلان دیار دوستی و تمدن کهن در با کو با اسقبال به ایستگاه آخر رسید
معین نیوز_نمایشگاه عکس گیلان دیار دوستی وتمدن کهن که همزمان با برگزاری پنجمین نمایشگاه تخصصی تجاری و اقتصادی کشورهای همسایه کاسپیناز ۲۵تا ۲۸ اردیبهشت ماه در باکو برگزار شده بود با استقبال از آن به ایستگاه پایانی رسید.

به گزارش معین نیوز نادر معصومی مدیر هنری این نمایشگاه درگفت و گو با خبرنگار روزنامه معین گفت :

‌نمایشگاه عکس «گیلان،دیار دوستی و تمدن کهن» پس از درخشش در سرزمین شعله های سرخ آتش «باکو» به ایستگاه آخر رسید و با گرمی نگاه تمامی شرکت کنندگان پاویون نمایشگاهی و کنفرانس کشورهای همسایه کاسپین مورد استقبال و تشویق قرار گرفت.

وی اضافه کرد : به واسطه برگزاری سلسله نمایشگاههای هنری که نماد و ویترینی از ظرفیت‌های فرهنگی و تاریخی گیلان را بنمایش میگذارد در نظر است با فرصتهای پیش روی آتی به پایتخت دیگر کشورهای قفقاز جنوبی سفر کرده و ارایه گردد.

وی اظهار داشت:بدیهی است جامعه هنری سرزمین همیشه سبز گیلان و فعالان عرصه های هنری و فرهنگی این کهن دیار مهر و مهرورزی از داشتن یک نشان ، یک جشنواره و حداقل دوسالانه ای موضوعی و مصداقی دور مانده است که بی گمان این نقصانی است که باید جبران شود.

وی ادامه داد: خوشبختانه با رویکرد موثر و دور اندیشانه مدیریت روزنامه معین و راه اندازی دپارتمان رویداد سازی در این روزنامه سراسری کشور شاهد برنامه ریزی های خوبی در این عرصه هستیم که پشتیبانی از اینگونه فعالیت‌ها توسط بخش خصوصی می‌تواند تحول خوبی در پویایی فضای هنری گیلان باشد.

معصومی گفت : در دپارتمان رویداد سازی روزنامه معین با احساس جدی به این مهم و ایجاد فرصتهای پویا و پایا برای فعالان رشته های جذاب تصویری، برنامه ریزی های بنیادین و هدفمندی پی ریزی گردیده و پیگیری تحقق آن با رویکردهای متنوع موضوعی در جریان می‌باشد.

وی اظهار داشت: نمایشگاه عکاسی «گیلان،دیار دوستی و تمدن کهن» که از پی تداوم نمایشگاه پیشین«گیلان سرزمین مهر» در آستراخان روسیه فدراتیو، با منتخبی از آثار عکاسان ذوق ورز استان رقم زده شد با پشتیبانی روزنامه سراسری معین و مشارکت سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری رشت و اداره کل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی گیلان در باکو پایتخت جمهوری آذربایجان همزمان با نمایشگاه پاویون کنفرانس کشورهای همسایه خزر بر روی دیوار رفت که خود از جمله برنامه‌های طراحی و پیش بینی شده در دپارتمان رویداد سازی این روزنامه است .

به گفته مدیر هنری نمایشگاه عکس باکو بزودی شاهد رویدادهای تولید محتوای رسانه ای متنوع دیگری با مشارکت جویی هنرمندان منتخب دراستان خواهیم بود.

وی یاد اور شد: در آیین رونمایی نمایشگاه «گیلان ،دیار دوستی و تمدن کهن»کتب چند زبانه روسی و انگلیسی گیلان از انتشارات میراث فرهنگی میان علاقمندان و برخی مهمانان ویژه توزیع و نیز از تابلوهای نفیس صنایع دستی رشت «رشتی دوزی» اهدایی سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری رشت در آذین فضای نمایشگاهی بهره گرفته شد و همچنین بسته های فرهنگی و صنایع دستی اهدایی سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری رشت و اداره کل میراث فرهنگی گیلان به شاعر خان عسگراوف به پاس همکاری در فرآیند تولید محتوای مستند نگاری«آستاراچای،مرزی برای زندگی» پیشکش و اهدا گردید.

وی ادامه داد: در نمایشگاه مذکور ، ۱۵ عکاس با ۴۰ اثر که آینه ای از جلوه های طبیعی،تاریخی،گردشگری،معماری و میراثی استان گیلان است شرکت داشته اند و آثارشان پس از پایان برنامه پاویون در باکو مجددا به ایران مرجوع و بزودی بهمراه آثار منتخب نمایشگاه آستراخان بصورت یک بسته نمایشگاهی در ویژه برنامه تور عکاسی «بندر تا بندر» به میزبانی شهرداری بندر کیاشهر رونمایی و بنمایش در خواهد آمد.

وی همچنین به معرفی عکاسان و هنرمندانی که در این نمایشگاه آثارشان پیشکش نگاه مهرورزانه مخاطبان فهیم و فرهیخته پرداخت که آثاری از:
شروین شعبان زاده(آستارا)
امیر شکرگزار(تالش)
رضا مسافری(بندرانزلی)
انوش علی اصغری(بندر انزلی)
میلاد منصف(بندر انزلی)
سعید ممدوحی(بندر انزلی)
الهه فلاح(رودبار)
احمد قبادی(رشت)
علی شفیعی(رشت)
الهه گل محمدی (رشت)
هنگامه جعفری پرست(رشت)
فروزان یکتایی(رشت)
زینب امانی(رشت)
ملک نیک قلب(رشت)
مهرداد گرامی(لاهیجان)
رحیم صالحی(لنگرود)

به نمایش گذاشته شد.