نمایشگاه عکس گیلان سرزمین دوستی در استراخان روسیه به کار خود پایان داد
نمایشگاه عکس گیلان سرزمین دوستی در استراخان روسیه به کار خود پایان داد
معین نیوز_نمایشگاه عکس گیلان سرزمین دوستی بعد از سه روز نمایش در موزه مردم شناسی استراخان روسیه به کار خود پایان داد.

به گزارش معین نیوز دکتر سید هاشم موسوی رییس پژوهشکده گیلان شناسی به خبرنگار معین نیوز گفت : این نمایشگاه که همزمان با حضور گروه مستند ساز تاریخ روابط فرهنگی و اقتصادی گیلان و استراخان در این استان بر پا شده بود با استقبال گرم علاقمندان روبرو شد.

وی اظهار داشت : ۳۷تابلو عکس از ۱۲ عکاس گیلانی که از چهره های شناخته شده هنر عکاسی ایران هستند با آثاری با مضامین طبیعت و زندگی اجتماعی و جاذبه های گردشگری گیلان در این نمایشگاه حضور داشتند.

وی یاد اور شد : این نمایشگاه به همت نادر معصومی کارگردان مستند دریای مهر و با پشتیبانی پژوهشکده گیلان شناسی و حمایت های معنوی معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری و اداره کل هماهنگی امور سرمایه گداری و اشتغال استانداری گیلان ، مدیر عامل شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی و مدیریت بندر سالیانکای استراخان ، سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان، نمایندگی وزارت امور خارجه در گیلان و سرکنسولگری ایران در استراخان اتاق بازرگانی گیلان و سرای تجاری ایرانیان در استراخان شرکت تولیدی نیوساد و شرکت تولیدی بیسا پوشاک ، شرکت سارنگ تجارت ایرانیان بر گزار شد.

وی اضافه کرد : البته در این میان باید از حمایت های ویژه اقای دکترمدرس خیابانی دکتر فیاض زاهد ، دکتر تیزهوش تابان آقایان اصغر امانی و آکوچکیان و مسوولان استراخان روسیه تشکر نمود.

دکتر موسوی یاد اور شد : تیم مستند دریای مهر در مدت ده روزه اقامت خود در لستراخان در کنار بر پایی نمایشگاه از اماکن مختلف فرهنگی ، تاریخی ، طبیعی، مراکز علمی و پزوهشی تصاویر و با شخصیت های مختلف علمی و فرهنگی و پژوهشگران به گفت و گو در رابطه با مشترکات گیلان و لستراخان نشستند.

وی ادامه داد ،: فضای صمیمی و استقبال از گروه مستند دریای مهر در استراخان نشان داد زمینه های همکاری های فرهنگی بسیاری برای شناخت دو طرف از یکدیگر وجود دارد.

وی از گروههای فرهنگی و هنری خواست تا با ابتکار خود موجب همگرایی بیشتر بین ملت ها در راستای تحکیم روابط همسایگی شوند.