نمایشگاه گیلان سرزمین دوستی در  استراخان روسیه گشایش یافت
نمایشگاه گیلان سرزمین دوستی در  استراخان روسیه گشایش یافت
معین نیوز_نمایشگاه عکس گیلان سرزمین دوستی به همت پژوهشکده گیلان شناسی دانشگاه گیلان در موزه مردم شناسی استان استراخان روسیه گشایش یافت.

به گزارش معین نیوز در ایین افتتاح این نمایشگاه وزیر گردشگری استراخان ، رییس آژانس روابط بین الملل استراخانه ، سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در استراخان ، رییس پژوهشکده گیلان شناسی دانشگاه گیلان رییس اتاق مشترک ایران و روسیه و اتاق بازرگانی گیلان و جمعی از هنرمندان مسوولین محلی استراخان حصور داشتند.

دکتر سید هاشم موسوی رییس پژ وهشکده گیلان شناسی دانشگاه گیلان در این مراسم با اشاره به اهمیت شناخت و بهره گیری و تقویت مناسبات فرهنگی و اجتماعی و توجه به دیپلماسی فرهنگی د پیوند بین ملت ها افزود : برگزاری این نمایشگاه با هدف اشنایی بیشتر با جادبه ها و فرهنگ گیلان انجام شده است.

وی اظهار داشت: این نمایشگاه تصویری از زندگی و ایین ها و هنر مردمان گیلان است که با هنر عکاسان ایرانی به نمایش گداشته شده است.

وی ضمن تشکر از همراهی های کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در استرخان روسیه و مسوولین این استان و همچنین دکتر تیز هوش تابان رییس مشترک اتاق بازرگانی ایران و روسیه و اتاق بازرگانی گیلان در برگزاری این نمایشگاه خواستار تقویت روابط فرهنگی برای آشنایی بیشتر مردم استان های گیلان و استراخان با توجه به قدمت روابط اقتصادی و تجاری این دو استان شد.

به گفته وی ، گیلان و استراخان حدود ۴۰۰ سال با یکدیگر روابط اقتصادی و تجاری دارند و در بسیاری از برهه های زمانی این روابط پر رنگ بوده و امروز نیز نیازمند تقویت ان هستیم.

اکوچکیان سر کنسول جمهوری اسلامی ایران در استراخان نیز در این مراسم صمن تشکر از حضور هنرمندان گیلانی در این نمایشگاه اظهار داشت : از پژوهشکده گیلان شناسی دانشگاه گیلان برای برپایی این نمایشگاه و مسوولان استراخان برای پشتیبانی همراهی در این زمینه قدر دانی می کنم.

وی افزود : تقویت مناسبات فرهنگی نقش مهمی در همکارهای سیاسی و اقتصادی دارد و مردم دو کشور روسیه و ایران بویژه دو استان گیلان و استراخان با توجه به تاریخ روابط اقتصادی و تجاری تاثیرات خوبی در این روابط داشته اند.

وی بر گسترش فعالیت های فرهنگی بین استان های شمالی بویژه گیلان با استراخان تاکید و برای پذیرش گروههای فرهنگی دو استان اعلام آمادگی کرد.

اولگا نیکو لا یونا پرا کا فوآ وزیر گردشگری استان استراخان روسیه نیز در این مراسم ضمن ابراز خوشحالی از این رویداد فرهنگی بر گسترش مناسبات استراخان با استان گیلان تاکید کرد.
در ادامه نیز ل بوف یکی از پژوهشگران استراخان نیز در این مراسم به بیان روابط تاریخی همکاری ها ی گیلان و استراخان پرداخت .

به گزارش معین نیوز نادر معصومی طراح و مدیر اجرایی نمایشگاه عکس گیلان سرزمین دوستی در حاشیه نمایشگاه به خبرنگار ما گفت : در این نمایشگاه ۳۸ اثر از ۱۲ عکاس با موضوع گیلان شناسی و فرهنگ عامه با نمایش چشم اندازی از طبیعت گیلان به نمایش گذاشته شده است.

وی اظهار داشت : این نمایشگاه بر کزیده ای لز آثار عکاسان نواخته شده کشور ایران و گیلان است.

وی یاد اور شد : دو تن از عکاسان در این نمایشگاه که برای اولین بار برگزار شده است به نمایندگی از سایر هنرمندان حضور دارند و این نمایشگاه به مدت سه روز در موزه مردم شناسی استراخان روسیه دایر است.

وی افزود : در این نمایشگاه آثاری از

_رحیم صالحی
_شروین شعبان زاده
_سعید ممدوحی
_انوش علی اصغری
_دانیال شفیعی
_الهه گل محمدی
_زینب امانی
_ملک نیک قلب
_علی رفیعی پور
_نادر معصومی
_امیر شکرگذار

و مهرداد گرامی به نمای گذاشته شده است.

اهدای هدایایی از صنایع دستی و گردشگری گیلان به اولگا نیکلا یونا پراکافوا وزیر گردشگری استان استراخان ، گا لا ف کوف رییس ازانس بین الملل استراخان و لووف پژوهشگر استراخان از سوی رییس پژوهشکده گیلان شناسی و سر کنسول ایران در استراخان از دیگر برنامه ها بود.