نگاهی به وضعیت نمایندگان گیلان در لیگ دسته یک فوتبال کشور
نگاهی به وضعیت نمایندگان گیلان در لیگ دسته یک فوتبال کشور
معین نیوز_تیم فوتبال شهرداری بندر آستارا در حالی در هفته بیست و هفتم لیگ دسته اول کشور به برتری رسید که سایر نمایندگان گیلان در این لیگ متحمل شکست شدند.

در بازی های انجام شده از هفته بیست و هفتم این مسابقات، تیم فوتبال شهرداری بندر آستارا با نتیجه ۲ بر یک برابر تیم پارس جنوبی جم به برتری رسید اما تیم های ملوان بندرانزلی و چوکا تالش دیگر نمایندگان گیلان با نتیجه مشابه ۲ بر صفر به ترتیب مغلوب تیمهای هوادار تهران و فجر سپاسی شیراز شدند.

تیم فوتبال شهرداری بندر آستارا در این هفته، در یک بازی خانگی رو در روی تیم فوتبال پارس جنوبی جم قرار گرفت که در نهایت با نتیجه ۲ بر یک برابر حریف خود به برتری دست یافت تا ضمن کسب سه امتیاز این بازی حساس ، اولین پیروزی خود در دور برگشت را جشن بگیرد.

با آغاز دور برگشت رقابت های لیگ دسته اول کشور، تیم شهرداری بندر آستارا نتوانست نتایج بسیار خوب دور رفت را تکرار کند و در ۹ بازی گذشته دور برگشت فقط یک تساوی و هشت شکست کسب کرد اما این تیم با برتری ۲ بر یک برابر پارس جنوبی جم ، اولین پیروزی دور برگشت را کسب کرد.

البته این پیروزی تیم فوتبال شهرداری بندر آستارا پس از ۱۰ هفته رقم زده شد و با وجود هشت شکست در دور برگشت ، این تیم از صدر جدول جدا و هم اینک در میانه های جدول رده بندی حضور دارد و این در حالی است که تیم شهراری بندر آستارا در پایان دور رفت ، عنوان نخست را کسب و صدرنشین این مسابقات بود.

با این وجود، تیم فوتبال شهرداری بندر آستارا در دیدار برابر تیم قدرتمند پارس جنوبی جم به برتری دست یافت تا هر سه امتیاز این بازی خانگی را تصاحب کند و هم اینک هواداران شهرداری بندر آستارا منتظرند که این پیروزی ، زمینه روند رو به رشد این تیم را در سایر بازی های باقی مانده دور برگشت فراهم کند.

این در حالی است که شهرداری بندر آستارا با این پیروزی خانگی گرچه ۲ پله در جدول رده بندی صعود کرد اما فاصله این تیم با تیم های صدر جدولی بسیار زیاد است و هم اینک شهرداری بندر آستارا در نیمه دوم جدول رده بندی قرار دارد.

افزایش فاصله ملوان با تیمهای صدر جدولی

اما تیم فوتبال ملوان بندرانزلی دیگر نماینده گیلان در رقابت های لیگ دسته اول کشور در هفته بیست و هفتم این مسابقات در دیداری خارج از خانه رو در روی تیم هوادار تهران قرار گرفت که در نهایت با ۲ گل مغلوب این تیم شد.

ملوانان که هفته گذشته موفق به پیروزی شده بودند ، مقابل تیم یکدست و خوب هوادار مغلوب شدند تا همچنان این تیم نیز در نیمه دوم جدول رده بندی قرار داشته و فاصله اش با تیم های صدر جدولی افزایش یابد و از سوی دیگر این شکست باعث شد تا ملوانان امید چندانی برای صدرنشینی نداشته باشند چون فاصله این تیم با تیمهای صدر جدولی بسیار زیاد است.

از سوی دیگر تیم هوادار تهران همانطور که پیش بینی می شد برای ادامه روند رو به رشد خود و برای کسب عنوان قهرمانی، با یک تیم هجومی مقابل ملوان بندرانزلی قرار گرفت و در نهایت با به ثمر رساندن ۲ گل و پیروزی در این بازی، همچنان یکی از مدعیان کسب قهرمانی این مسابقات و صعود به لیگ برتر باقی ماند.

البته ملوانان در این دیدار نیز هر چه در توان داشتند را در زمین مسابقه به اجرا  گذاشتند اما بازیکنان این تیم موفق به گشودن دروازه تیم هوادار تهران نشدند تا در نهایت با دریافت ۲ گل، یک شکست دیگر در کارنامه تیم فوتبال ملوان بندرانزلی ثبت شود.

این در حالی است که تیم فوتبال ملوان بندرانزلی دور برگشت رقابت های لیگ دسته اول را خوب آغاز کرده بود اما پس از سپری شدن چند هفته، این تیم نیز با افت مواجه  و با کسب چند شکست و نتیجه مساوی، از تیم های صدر جدولی دور شد  اما هواداران ملوان انتظار دارند که این تیم در ادامه رقابتهای لیگ دسته اول به خصوص در بازی های خانگی، با حضوری باصلابت  نتایج قابل قبولی را کسب کند .

زنگ خطر سقوط برای چوکا به صدا در آمد

اما تیم فوتبال چوکا تالش دیگر نماینده استان گیلان نیز در هفته بیست و هفتم این مسابقات در یک دیدار خارج از خانه در شیراز با نتیجه ۲ بر صفر مغلوب تیم فجر سپاسی شد تا شرایط برای چوکایی ها سخت تر از گذشته شود و زنگ خطر سقوط برای این تیم به صدا درآید.

تیم چوکا تالش که تاکنون در لیگ دسته اول نتوانسته  نتایج قابل قبولی را کسب کند، با شکست برابر فجر سپاسی شیراز در جدول رده بندی سقوط کرد و هم اینک یکی از گزینه های جدی سقوط از این دسته بشمار می رود.

تیم فوتبال چوکا تالش از ابتدای فصل رقابت های لیگ دسته اول، چند بار کادر فنی خود را تغییر داد و پس از این شکست نیز، مهدی پاشازاده از این تیم جدا شد تا وضعیت چوکایی ها متزلزل تر از قبل شود البته گفته می شود که فرشاد پیوس دوباره به جمع چوکایی ها پیوسته و هدایت این تیم را در بازی های باقی مانده بر عهده خواهد گرفت.

این در حالی است که مهدی پاشازاده سرمربی چوکا تالش حدود یک ماه در این تیم حضور داشت و فرصت چندانی برای هماهنگی برعهده نداشت اما با شکست در دیدار برابر فجر سپاسی شیراز و همچنین شکست خانگی هفته گذشته، باعث شد تا این مربی نیز از جمع چوکایی ها جدا شود.

البته باید منتظر ماند و مشاهده کرد که فرشاد پیوس که سابقه سرمربیگری چوکا را در کارنامه خود دارد، در ادامه رقابت های لیگ دسته اول چه نتایجی را کسب خواهد کرد و آیا شوک تغییر سرمربی در این تیم جواب خواهد داد و یا نتایج ضعیف چوکایی ها ادامه می یابد.

چون پیش از این نیز ، مسئولان باشگاه چوکا تالش سه بار دست به تغییر کادر فنی تیم خود زدند اما این تغییرات فایده ای نداشت و این تیم نتوانست نتایج خوبی را کسب کند و هم اینک نیز با پیوستن فرشاد پیوس به این تیم، چوکایی ها طی یک فصل چهار مرتبه سرمربی خود را تغییر دادند.

به هرحال در هفته بیست و هفتم رقابت های فوتبال لیگ دسته اول کشور، فقط تیم شهرداری بندر آستارا موفق به پیروزی شد و توانست پس از ۱۰ هفته، طعم شیرین پیروزی را بچشد اما تیم های ملوان بندرانزلی و چوکا تالش در این هفته مغلوب حریفان خود شدند.

تا پایان هفته بیست و هفتم رقابت های فوتبال لیگ دسته اول کشور، تیم ملوان بندرانزلی با ۳۶ امتیاز در مکان دهم ، تیم فوتبال شهرداری بندر آستارا با کسب ۳۵ امتیاز در مکان یازدهم و تیم فوتبال چوکا تالش با کسب ۲۵ امتیاز در مکان هفدهم جدول رده بندی قرار دارند.

در رقابت های فوتبال لیگ دسته اول باشگاه های کشور جام آزادگان ، ۱۸ تیم در یک گروه به صورت دوره ای و رفت و برگشت با هم رقابت می کنند که تیم های فوتبال ملوان بندرانزلی ، چوکا تالش و شهرداری بندر آستارا نمایندگان گیلان در این لیگ هستند.