هدف ملی پوشان والیبال قرار گرفتن جزو چهار تیم برتر المپیک است
هدف ملی پوشان والیبال قرار گرفتن جزو چهار تیم برتر المپیک است
معین نیوز_رئیس فدراسیون والیبال گفت: هدف گذاری ما برای رقابت های المپیک توکیو، قرار گرفتن در جمع چهار تیم برتر است که البته برای رسیدن به این مرحله، راه سختی را پیش رو داریم.

محمدرضا داورزنی روز یکشنبه در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار ایرنا در رشت اظهار داشت: البته با توجه به شرایط موجود، تیم ملی والیبال ایران شرایط بهتری را در المپیک توکیو نسبت به المپیک دوره گذشته خواهد داشت چون هدف ما رسیدن به مرحله نیمه نهایی و قرار گرفتن بین چهار تیم برتر مسابقات المپیک توکیو است.

وی که برای حضور در انتخابات ریاست هیات والیبال گیلان به رشت سفر کرده، گفت: هم اینک توقع مردم به گونه ای است که آنان انتظار بجایی دارند تا تیم ملی والیبال با هر تیمی که بازی می کند به خصوص تیمهای مطرح ، به برتری برسد چون تیم ملی ما توانسته تیمهایی همچون برزیل، روسیه و سایر قدرتهای برتر والیبال جهان را شکست دهد.

رئیس فدراسیون والیبال به بازی های تیم ملی در لیگ جهانی نیز اشاره کرد و گفت: البته تغییر در کادرفنی و همچنین استفاده از بازیکنان جوان باعث شد تا تیم ملی والیبال در لیگ نتایج خوبی را کسب کند اما ما به سرمربی ماموریت دادیم تا در این رقابت ها به ترکیب دلخواه دست یافته و ۱۲ والیبالست برتر را انتخاب کند تا با قدرت در المیک حضور یابیم چون ما با برنامه کار می کنیم و قدرتمندانه در المپیک حضور می یابیم تا با کسب نتایج مطلوب ، مردم را خوشحال کنیم.

داورزنی به لیگ برتر والیبال کشور نیز اشاره و بیان کرد: خوشبختانه شاهد یگ لیگ پویا و با کفیت بسیار بالایی بودیم که بازیکنان بسیار خوبی همچون میثم صالحی ، آرمان صالحی ، بردیا سعدت ، صابر کاظمی و سایر جوانان نیز با درخشش خود در این لیگ، به تیم ملی راه یافتند.

رئیس فدراسیون والیبال گفت: یکی دیگر از برنامه های مهم فدراسیون والیبال، حضور قدرتمند تیم ملی والیبال بانوان ایران در رقابت های جام ملتهای آسیا است که این مسابقات، شهریورماه سال جاری در کشور فیلی پین برگزار می شود.

وی ادامه داد: با این وجود هم اینک اردوی تیم ملی والیبال بانوان تشکیل شده و همچنین یک اردوی برون مرزی نیز برای این تیم درنظر گرفته شده تا در کشور جمهوری آذربایجان این اردو برپا و ۲ بازی تدارکاتی نیز با تیم های والیبال بانوان آذربایجان و مجارستان برگزار کنیم.

داورزنی افزود: تلاش ما این است که در بخش بانوان نیز یک گام به جلو برداریم و هدف گذاری ما در رقابت های جام ملتهای آسیا، قرار گرفتن در بین چهار تیم برتر این مسابقات می باشد که البته کار سختی است چون تیم های چین که قهرمانی المپیک را در بخش بانوان دراختیار دارد، به همراه تیم های ژاپن و کره جنوبی از قدرتهای برتر جهان در رشته والیبال بانوان بشمار می روند که این امر کار را برای سایر تیمها به خصوص ایران سخت می شود اما هدف ما این است که جزو چهار تیم برتر آسیا قرار گیریم.

رئیس فدراسیون والیبال به تیم های نوجوانان و جوانان نیز اشاره و گفت: با وجو اینکه عنوان قهرمانی مسابقات والیبال نوجوانان جهان در سال ۲۰۱۷ و مقام قهرمانی رقابت های والیبال جوانان جهان در سال ۲۰۱۹ را دراختیار داریم، مردم انتظار به حق دارند که این قهرمانی ها تداوم یابد و ما نیز تمام تلاش خود را بکار خواهیم بست تا در رده های سنی پایه همچنان قطب برتر جهان باشیم که البته این امر مرهون زحمات مربیان و هیات های شهرستانی است.

داورزنی خاطرنشان کرد: هم اینک نیز تیم های ملی والیبال نوجوانان و جوانان در اردوهای آمادگی حضور دارند و همچنین کار تیم ملی والیبال نوجوانان ۱۴۰۱  را نیز آغاز و یکهزار و ۲۰۰ والیبالیست در سایت ثبت نام کردند که از همه آنان تست گرفته می شود تا برترین نفرات انتخاب و تیم ملی نوجوانان تشکیل شود تا در رقابت های قهرمانی نوجوانان آسیا ۱۴۰۱ تیم قدرتمندی داشته باشیم.

وی همچنین به وضعیت والیبال گیلان اشاره و اظهار کرد: از دیرباز والیبال در گیلان جایگاه ویژه ای داشته و بازیکنان ارزنده ای را به کشور معرفی کرده اما در ۲ دهه اخیر به دلیل بعضی از مشکلات همچون بی ثباتی در هیات، باعث شد تا این استان تا حدی از جایگاه خود در والیبال کشور فاصله بگیرد.

وی افزود: اما طی چند سال اخیر انسجام خوبی در هیات به وجود آمده و هم اینک نیز بازیکنان استان گیلان در تیم های ملی والیبال نوجوانان و جوانان حضور موثری دارند و امیدواریم که به زودی در تیم ملی بزرگسالان نیز نماینده یا نمایندگانی داشته باشد.

رئیس فدراسیون والیبال بیان کرد: از سوی دیگر با توجه به اینکه استان هایی همچون مازندران ، گلستان و آذربایجان غربی ۲ نماینده در لیگ برتر دارند، اما گیلان تیمی در لیگ برتر ندارد و با توجه به استعداد و پتانسیل موجود در این استان ، ابتدا باید یک تیم در لیگ دسته اول داشته و پس از آن در لیگ برتر حضور یابد.

مجمع انتخابات ریاست هیات والیبال استان گیلان روز یکشنبه در سالن اجتماعات اداره ورزش و جوانان گیلان با حضور محمدرضا داورزنی رئیس فدراسیون والیبال و اعضای مجمع عمومی این هیات در گیلان تشکیل شد که در نهایت محسن خاکزاد با کسب ۱۵ رای از ۱۷ آرای ماخوذه، برای دومین دوره متوالی و به مدت چهار سال دیگر به عنوان رئیس هیات والیبال گیلان منصوب شد.

همچنین در جریان این انتخابات ، مرتضی مرادی دیگر کاندیدای احراز پست ریاست هیات والیبال گیلان قبل از رای گیری، از سمت خود انصراف داد و ۲ عضو مجمع انتخابات ریاست هیات والیبال گیلان نیز در جریان این انتخابات رای سفید دادند.