هشت هزار نهال به نیت شهدای گیلان غرس می‌شود
هشت هزار نهال به نیت شهدای گیلان غرس می‌شود
معین نیوز_مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان گیلان گفت: ۲۲ اسفند امسال همزمان با روز شهدا، هشت هزار نهال به نیت هشت هزار شهید دوران دفاع مقدس استان در ورزشگاه سردار جنگل رشت غرس می‌شود.

به نقل از معین نیوز به گزارش ایرنا، محمدرضا داوطلب روز شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: همچنین طرح «سلام شهید» دیگر برنامه مهم گرامی‌داشت هفته شهدا (آغاز هفته ۲۲ اسفند) در استان گیلان است که در این طرح از ۲۲ اسفند تا پایان تعطیلات نوروز از خانواده‌های شهدا دیدار خواهد شد.

وی ادامه داد: همچنین از ۲۲ اسفند همزمان با سالروز تاسیس بنیاد شهید به مناسبت چهل و پنجمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، ۴۵ ویژه برنامه در استان برگزار می‌شود.

داوطلب در ادامه به مهمترین برنامه‌های انجام شده توسط بنیاد شهید گیلان اشاره کرد و افزود: در سال جاری یک‌هزار مراسم برای شهدای استان برگزار شد، ضمن اینکه ۲۷ هزار و ۷۳۶ دیدار از خانواده شهدا و ایثارگران توسط مسئولان گیلان انجام شده است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان اضافه کرد: این استان دارای هشت هزار شهید دفاع مقدس، ۶۳ شهید دوران پیروزی انقلاب اسلامی و همچنین شهدای مدافع حرم، مدافع امنیت، سلامت و غیرت است.

داوطلب بیان کرد: این استان ۲۲ هزار جانباز و دو هزار و ۷۰۰ آزاده دارد، ضمن اینکه ۱۳۷ هزار نفر از خانواده‌های شهدا و ایثارگران زیرپوشش این بنیاد و همه آنها زیرپوشش بیمه هستند که همه جانبازان پنج تا ۷۰ درصد، همسران و فرزندان شهدا زیر چتر حمایتی این نهاد قرار دارند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: در این استان هزار و ۳۰۱ گلزار شهدا وجود دارد که ۹۹ درصد آنها تکمیل شده و فقط ۲ گلزار شهدا باقی مانده که طی سال آینده تکمیل می شود.

داوطلب تاکید کرد: امروز زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدا باید مبنای عمل همه ما باشد، زیرا آنان جان خود را فدا کردند تا ما در آسایش زندگی کنیم و به همین دلیل باید هر چه در توان داریم برای خدمت به خانواده معظم شهدا و ایثارگران انجام دهیم.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان به بازسازی تابلوهای شهدا در شهرهای گیلان اشاره و اظهار کرد: هزینه ترمیم و بازسازی تابلوهای شهدا در رشت تامین شده که در این راستا تصاویر شهدا به صورت هوش مصنوعی تحویل بسیج سازندگی شده تا تابلویی از تصاویر شهدا در چهار مسیر شهرستان رشت نصب شود و در این راستا اقدامات لازم آغاز شده و تا شهریور سال آینده این کار به پایان می‌رسد.

داوطلب بیان کرد: یکی دیگر از اقدامات مهم انجام شده، پرداخت پاداش بازنشستگی است که در دولت کنونی این امر اجرایی شده و به جانبازانی که در مرحله بازنشستگی قرار گرفتند، پاداش بازنشستگی تعلق گرفته است.

وی عنوان کرد: این اقدام از شهریور امسال آغاز شده و همچنان ادامه خواهد یافت.

این مسئول در ادامه با اشاره به اینکه شهدا میراث گرانبها هستند، اضافه کرد: گرچه در بخش تولید محتوا و اثر برای شهدا و ایثارگران عقب هستیم اما چهار مستند برای چهار شهید فاخر گیلان تهیه شد و پنج مستند دیگر هم برای پنج شهید برجسته استان در حال تهیه است.