همه ی امدن های پر هزینه !
همه ی امدن های پر هزینه !
معین نیوز_سرانجام فرصت زمانی تقویم ثبت نام انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری به سر امد و امدند آنانکه زمزمه های امروز و فردایشان بازی رسانه ای بسیاری ایجاد کرده بود.

با مشخص شدن کاندیداها که تا چند روز دیگر شورای نگهبان تکلیف انان را مشخص خواهد کرد شاهد گامی دیگر از رقابت های سیاسی پس از سال های پیروزی انقلاب اسلامی و در مسیر رویش ها و ریزش های سیاسی در بین گروههای مقبول حاکمیت و اشخاصی به نمایندگی از جریان های فکری همسو از اصلاح طلب و اصولگرا خواهیم بود ،هر چند که رقابت اصلی را باید در درون یک جبهه با گرایش های متفاوت جستجو کرد .

این دوره از ثبت نام داوطلبان هم اگرچه با طرح جدید شورای نگهبان برای محدود سازی شرایط ثبت نام همراه و دولت نیز زیر بار ان نرفت با داوطلبان رنگ و وارنگ زیادی روبرو شد اما آمارها از کاهش حدود یک هزار نفری در مقایسه با دوره قبل ثبت نام خبر دادند.

انچه در این دوره از ثبت نام داوطلبان نیز شاهد بودیم حضور نام های بی نشان یا چهر ه های فراموش شده یا از اسب قدرت افتاده ای بودند که از فضای موجود بیش از همه در صدد احیای خویش و یا گرفتن عکس های یادگاری در رسانه ها بودند که گاهی با ایجاد حاشیه های از پیش طراحی و حرکات نمایشی به جلب توجه می پرداختند.

اما ردیف شدن بسیاری از نام ها بویژه در روزپایانی با شعارهایی که به همراه داشتند بیش از انکه نگاه جامعه را به خود جلب کند نشان از رویارویی و کرکری خوانی در رسیدن به کرسی قوه مجریه برای رقبا داشت تا جایی که برخی فراموش کرده اند همه آنانیکه در این انتخابات برای ثبت نام صف کشیده اند اگر نقدی و گلایه ای بر عملکردها دارند از ریز و درشت در این چند دهه مسوولیتی داشته اند که بر اوردها تقصیر را بر گردن همگان می اندازد.

انتخابات آینده به هر کیفیتی که برگزار شود در فرایند اینده کشور و چینش سیاسی ان با رویش ها و ریزش هایش در ساختار نظام اجرایی در کنار برنامه های توسعه ای ،یک رویارویی جدی نیز خواهد داشت و با توجه به نوع انتخاب و اتفاقی که خواهد افتاد هم برای بسیاری از کاندیداها و جریان های سیاسی و هم مردم هزینه های ان قابل پیش بینی است .

با همه انچه گفته و خواهد شد برغم سردی فضای انتخابات در این روزها که چندان پرتب و تاب نیست با این حضوری که داوطلبان از نظامی و سیاسی اصولگرا و اصلاح طلب و چپ و راست با شعارهای منتقدانه داشته اند و بازاری که زمان ثبت نام داغ شد گویا باید منتظر هوای تازه ای بود !

  • نویسنده : یونس رنجکش