هیاهو کنندگان مراسم ارتحال امام(ره) کسانی هستند که از مسیر حق خارج شدند
هیاهو کنندگان مراسم ارتحال امام(ره) کسانی هستند که از مسیر حق خارج شدند
معین نیوز_امام جمعه شهرستان مرزی بندر آستارا با اشاره به مخالفت مقام معظم رهبری با بی حرمتی در مراسم سالگرد رحلت امام خمینی(ره) گفت: اینها همان کسانی هستند که به سبب تندوری و پیشی گرفتن از ولایت، بر اساس متون دینی از مسیر حق خارج شده و به سرنوشت مارقین دچار خواهند شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام محمد جواد باقری ارومی در خطبه های این هفته نماز جمعه آستارا گفت: مراسم سی و سومین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره) با شکوه خاصی در حرم مطهر امام راحل برگزار شد و این جمله که ” امام خمینی(ره) روح جمهوری اسلامی است” کاملترین و بهترین کلامی بود که می توان زنده بودن راه امام و هویت همیشه زنده نظام مقدس جمهوری اسلامی را توصیف کرد.

وی ادامه داد: دشمنی ها با نظام مقدس جمهوری اسلامی و شخصیت والای امام خمینی(ره) هیچگاه نمی تواند خللی در عزم و اراده مردم ما ایجاد کند و با وجود همه مشکلاتی که داریم مردم ما صبورانه آنها را بخاطر اسلام و انقلاب تحمل می کنند و نشان داده اند که روح ایمان در وجود تک تک آنها موج می زند و لازم است که صمیمانه قدردان مردم باشیم.

خطیب جمعه  آستارا نسبت به حاشیه های پیش آمده در مراسم بزرگداشت سالگرد ارتحال حضرت امام(ره) گفت: این که عده ای بخواهند در چنین برنامه بزرگی که با حضور نمایندگان کشورهای مختلف برگزار می شود و چشم دنیا به آن دوخته شده است با ایجاد هیاهو نظم مجلس را بر هم بزنند بدون تردید بی حرمتی به ساحت بنیانگذار انقلاب است.

باقری ارومی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب بارها نسبت به این اقدامات ناپسند تذکر داده و مخالفت علنی خود را با آن اعلام کرده اند.

صدور قطعنامه هیچ تاثیری بر پیشرفت هسته ای کشور ندارد 

امام جمعه آستارا با اشاره به صدور قطعنامه شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی علیه فعالیت های صلح آمیز هسته ای کشورمان به بهانه عدم همکاری گفت: ما همیشه و در هر شرایطی نهایت همکاری را با آژانس بین المللی انرژی اتمی داشته ایم، ولی بدعهدان غربی همیشه دنبال بهانه هستند و صدور این قطعنامه ها هیچ تاثیری بر روند پیشرفت و موفقیت ما در دانش هسته ای نخواهد گذاشت و طبق گفته رئیس جمهوری ایران یک قدم از مواضع خود عقب نشینی نمی کند.

باقری ارومی ضمن تشکر از سفر اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس و استاندار گیلان به شهرستان آستارا و تشکیل شورای برنامه ریزی توسعه و عمران آستارا و بازدید از پروژه های نیمه تمام ابراز امیدواری کرد نتیجه این سفر، حل مشکلات و آبادانی آستارا و بهر مند شدن مردم از امکانات جدید باشد.

شهرستان آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد.