واکنش رهبری به بگو‌مگوهای اخیر اروپا و آمریکا/ واکنش یک نماینده به استفاده از رانت، توسط خانواد‌اش
واکنش رهبری به بگو‌مگوهای اخیر اروپا و آمریکا/ واکنش یک نماینده به استفاده از رانت، توسط خانواد‌اش
معین نیوز_هفته جاری شاهد حوادث تلخ و شیرینی در حوزه سیاسی، اقتصادی و بین‌الملل بودیم که مرور برخی اتفاقات مهم خالی از لطف نیست.

به گزارش برنا، بخشی از اتفاقات به شرح زیر است:

شخصیت هفته؛ رهبر معظم انقلاب

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، فرمانده معظم کل قوا، صبح یکشنبه در ارتباط تصویری با مراسم مشترک دانش‌آموختگی دانشجویان دانشگاه‌های افسری نیروهای مسلح در دانشگاه افسری امام حسین علیه‌السلام، این نیروهای پر‌افتخار را «قلعه مستحکم امنیت ملت سربلند ایران و میهن مقتدر و عزیز» خواندند و افزودند: دخالت بیگانگان در منطقه مایه اختلاف و خسارت است و همه مسائل و حوادث باید بدون دخالت بیگانه و با الگوپذیری کشورهای منطقه از اقتدار و عقلانیت ایران و نیروهای مسلح جمهوری اسلامی حل شود».

ایشان به بگو‌مگوهای اخیر اروپا و آمریکا اشاره کردند و گفتند: برخی اروپایی‌ها، اقدام آمریکا را خنجر از پشت خواندند و به نوعی گفتند اروپا باید بدون اتکا به ناتو و در ‌واقع به آمریکا، مستقلا امنیت خود را تأمین کند.

وپایی به علت اتکا‌ به آمریکا، یعنی کشوری که با اروپا مخالف هم نیست در تحقق امنیت پایدار احساس کمبود می‌کنند، حساب کشورهای دیگر که نیروهای مسلح خود را تحت کنترل آمریکا و دیگر بیگانگان قرار داده‌اند، مشخص است.

فرمانده کل قوا، تأمین امنیت با تکیه بر دیگران را فقط یک توهم خواندند و گفتند: کسانی که به این توهم دچارند سیلی آن را به‌زودی خواهند خورد؛ چرا‌که دخالت مستقیم یا غیرمستقیم بیگانگان در امنیت و جنگ و صلح هر کشوری، فاجعه‌ای مصیبت‌بار است.

اتفاق هفته؛ سخنرانی کروبی

پس از حدود ۱۱ سال، مهدی کروبی در مراسم عزاداری ایّام سالگرد رحلت حضرت محمد (ص) و شهادت امام مجتبی و امام رضا (ع) در منزل غلامحسین کرباسچی، دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی، حاضر شد و سخنرانی کرد.

در این مراسم تعدادی از شخصیت‌های سیاسی حضور داشتند از جمله حجت‌الاسلام معادی‌خواه، حجت‌الاسلام امام جمارانی، حجت‌الاسلام عباسی‌فرد، حجت الاسلام آشتیانی، علی جنتی، اسماعیل دوستی، محسن هاشمی، محمد عطریانفر، حسین مرعشی، یدالله طاهرنژاد، محمد قوچانی، غلامرضا انصاری، حسین کروبی و جهانبخش خانجانی.

خبر هفته؛ دیدار سردار قاآنی با عضو فقهای شورای نگهبان و سمت جدید عراقچی

آیت‌الله سیداحمد حسینی خراسانی، عضو فقهای شورای نگهبان، با سردار اسماعیل قاآنی، فرمانده نیروی قدس سپاه، دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار که در منزل آیت‌الله حسینی خراسانی انجام شد، سردار قاآنی آخرین تحولات منطقه را ‌تشریح کرد.

آیت‌الله حسینی خراسانی در تشریح جزئیات این دیدار گفت: دیدار با فرمانده نیروی قدس سپاه درباره مسائل مختلف از جمله نحوه تعامل با برادران اهل سنت، گفت‌وگویی مفید و موثر بود.

***

در پی انتصاب سیدعباس عراقچی به دبیری شورای راهبردی روابط خارجی، سیدکمال خرازی توضیحاتی درباره نحوه گزینش وی ارائه داد.

رئیس شورای راهبردی روابط خارجی گفت: یکی از سیاست‌های حکیمانه مقام معظم رهبری استفاده از نیروهای قابلی است که در پی تغییر دولت‌ها با افراد جدید جایگزین می‌شوند.

وی افزود: این سیاست همواره مد نظر معظم‌له بوده و بدین ترتیب از نیروهایی که حاصل سال‌ها سرمایه‌گذاری و تجربه هستند در مناصب، مجامع و شوراهای مختلف استفاده شده است.

حاشیه هفته؛ درخواست از وزارت نیرو

نماینده مردم رامیان در مجلس شورای اسلامی گفت: از مدیران وزارت نیرو و توانیر می‌خواهم قبوض برق مصرفی خود را منتشر کنند تا مشخص شود برای آن ها چگونه محاسبه شده است.

غلامعلی کوهساری نماینده مردم رامیان در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی مجلس با اشاره به ارقام نجومی ۴٫۵ میلیون تومانی و ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومانی و بالاتر برای قبوض برق مشترکین خانگی تاکید کرد: از مدیران وزارت نیرو و توانیر می‌خواهم قبوض برق مصرفی خودشان را منتشر کنند تا مشخص شود برای آن‌ها چگونه محاسبه شده و برای مشترکین خانگی مانند مردم استان گلستان چگونه محاسبه می‌شود.

ادعای هفته؛ اظهارات منتسب به نماینده مردم سبزوار

خبرآنلاین نوشت: نماینده مردم سبزوار در رابطه با اخباری مبنی بر استفاده اعضای خانوادهاش از رانت واکنش نشان داد و گفت: همه بدانند هیچ یک از بستگان درجه یک و دو من در سبزوار ساکن نیستند و اگر هم باشند هیچگ‌اه از هیچ رانتی بهره‌مند نخواهند شد، عزم ما برای ساختن ایران عزیز در سلامت و شفافیت همچنان مستحکم خواهد بود.

علی اصغر عنابستانی در مطلبی در استوری صفحه اینستاگرام خود نوشت: «شنیده‌ام رسانهای محلی در سبزوار گفته خواهر من در حال ساخت و ساز در سبزوار است تخفیف میلیونی از کمیسیون ماده صد گرفته!

هر چند دفتر ما تکذیبیه رسمی را منتشر کرده اما خوب است خودم هم تاکید کنم که؛ این تهمت‌ها و دروغ پراکنی‌های پیاپی و مکرر و تمام نشدنی خللی در عزم ما برای خدمت به مردم و مقابله قاطع با فساد ایجاد نخواهد کرد!

همه بدانند هیچ یک از بستگان درجه یک و دو من در سبزوار ساکن نیستند و اگر هم باشند هیچ‌گاه از هیچ رانتی بهره‌مند نخواهند شد!

عزم ما برای ساختن ایران عزیز در سلامت و شفافیت همچنان مستحکم خواهد بود.»

بر اساس این گزارش، نمایندگان مجلس یازدهم از ابتدای کار همواره بر شعار مبارزه با فساد تاکید داشته اند.