واکنش متقیان به پس گرفتن مدال طلایش: نه می‌بخشم نه فراموش می‌کنم
واکنش متقیان به پس گرفتن مدال طلایش: نه می‌بخشم نه فراموش می‌کنم
معین نیوز_هاشمیه متقیان نسبت به پس گرفتن مدال طلای او در بازی های پاراآسیایی هانگژ واکنش نشان داد.

هاشمیه متقیان روز گذشته در جریان رقابت‌های دو و میدانی بازی‌های پاراآسیایی هانگژو در ماده پرتاب نیزه کلاس F۵۶ موفق به مدال طلا شد اما پس از اعتراض کشور چین به حضور متقیان و دیگر ورزشکار ایرانی در کال‌روم، مدال دو ورزشکار ایرانی پس گرفته شد.

به گزارش ایسنا، هاشمیه متقیان در واکنش به این اتفاق در صفحه خود در اینستاگرام نوشت:

“سکوت آدمیزاد بوی دلخوری می‌دهد، پرحرفی‌اش بوی دلتنگی. من می‌گویم وای به حال آدم دلخور. نه می‌تواند سکوت کند و نه می‌تواند حرف دلش را به زبان بیاورد.

بعد از مدال طلای توکیو پاراالمپیک ۲۰۲۰، مدال طلای جهانی مراکش ۲۰۲۲ و مدال جهانی فرانسه ۲۰۲۳، روز گذشته با ارتقاء رکورد پاراآسیایی موفق به کسب طلا شدم اما با بی‌عدالتی و نفوذ کشور چین مدالم را پس گرفتند تا ورزشکار خودشان را در رنکینگ اول آسیا قرار بدهند.

دلم به درد آمده که این نوشته را برایتان می‌نویسم، اما جای دردآورش اینجا است که حکم قهرمانی‌ را صادر و به من تحویل دادند ولی اعتراض چین به یک دقیقه تأخیر آمدنم به کال‌روم بود و در حالی که سردآور مسابقات اوکی را داده بود و مسابقه انجام شده بود، کاری که  انجام دادند، غیرقانونی بود.

من تمام تلاشم را کردم که دل همه شما عزیزان را شاد کنم. یک شب‌هایی بود که فقط خدا می‌داند چگونه صبح شد. نه می‌بخشم و نه فراموش می‌کنم. خدایا حکمتت را شکر. ممنونم از تک‌تک همه شما بابت پیام‌های محبت‌آمیزتان.

و کلام آخر اینکه از وزارت ورزش، کمیته ملی پاراالمپیک و فدراسیون جانبازان و توانیابان می‌خواهم که پیگیر حقم باشند تا پایمال نشود.