واگذاری زمین برای سرمایه گذاری با توجیه اقتصادی طرح همراه باشد
واگذاری زمین برای سرمایه گذاری با توجیه اقتصادی طرح همراه باشد
مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری گیلان گفت : واگذاری اراضی ملی به متقاضیان سرمایه گذاری باید با توجیه اقتصادی طرح همراه باشد.

یونس رنجکش روز پنجشنبه در کارگروه بررسی اهلیت سرمایه گذار برای دریافت زمین اظهار داشت : مدیران و کارشناسان مربوطه باید با دقت کامل وضعیت و توان متقاضیان را در چگونگی اجرای طرح های اقتصادی مورد ارزیابی قرار دهند.
وی اضافه کرد : در سال های گذشته زمین های مختلفی در اختیار متقاضیان قرار گرفته است که متاسفانه هیچگونه اقدامی برای سرمایه گذاری و اجرای طرح انجام نداده اند که باید این اراضی در اختیار سرمایه گذاران جدید قرار گیرد.
وی افزود : اگرچه ممکن است دلایل مختلفی از جمله دریافت مجوز های قانونی برای عدم اجرای طرح های سرمایه گذاری متقاضیان وجود داشته باشد اما باید تلاش شود با اصلاح مقررات و ارزیابی های بهتر از شرایط و ضوابط از به هدر رفتن این سرمایه های ملی که گاهی مورد سو استفاده نیز قرار می گیرند جلوگیری شود.
رنجکش گفت : واگذاری اراضی ملی برای سرمایه گذاری باید به تولید ثروت و ارزش افزوده منجر شود و در این زمینه ارزیابی توان اقتصادی و اهلیت فنی و حرفه ای متقاضیان بسیار حائز اهمیت است.
وی با اشاره به محدود بودن اراضی ملی قابل واگذاری برای اجرای طرح های سرمایه گذاری در گیلان یاد آور شد : این استان با سایر نقاط کشور در واگذاری و در اختیار قرار دادن زمین با دشواری و کمبودهایی مواجه است که باید با دقت بیشتری انجام شود.
وی اظهار داشت ؛  زمین در گیلان با توجه به شرایط اقلیمی و پوشش منابع طبیعی و کشاورزی بودن اراضی آن از ارزش بالایی برخوردار است پس در واگذاری ها باید با در نظر گرفتن ارزش های اقتصادی طرح ها و توان سرمایه گذاری ها برای تولید ارزش افزوده بالا عمل شود.
مدیر کل جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری گیلان در خاتمه گفت  : برای هر متقاضی که اقدام به درخواست زمین می کند باید از مجاری مربوطه ارزیابی های لازم انجام تا از آسیب رسیدن به منابع ملی و به هدر رفتن این سرمایه ها و معطل ماندن سرمایه گذاری های کلان جلوگیری شود.