وزیر تعاون: احتیاج به ۲ میلیون نفر کارآفرین در کشور داریم
وزیر تعاون: احتیاج به ۲ میلیون نفر کارآفرین در کشور داریم
معین نیوز_وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه احتیاج به ۲ میلیون نفر کارآفرین در کشور داریم، گفت: کارآفرینان با جهش در تولید می‌توانند مشکل بیکاری را حل کنند.

به گزارش ایرنا، «حجت الله عبدالملکی» روز دوشنبه در آیین گشایش هفته کارآفرینی، روز دوشنبه با اشاره به اینکه در کشورمان حدود ۴۰۰ هزار نفر کارآفرین داریم، افزود: بر اساس معیارهای عمومی این تعداد کار آفرین فعال داریم که بار اقتصاد بزرگ ۸۵ میلیون نفری بر روی دوش آنها قرار دارد.

وی افزود: اکنون ۲۴ میلیون شاغل داریم که شکل گیری این تعداد اشتغال به خاطر فعالیت این ۴۰۰ هزار کارآفرین است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه ایران از نظر منابع طبیعی در رده‌بندی‌های بالایی در جهان قرار دارد،  گفت: در کنار تمام ظرفیت‌های طبیعی، چهار میلیون میلیارد تومان نقدینگی در کشور وجود دارد، همچنین عوامل مختلفی از جمله فناوری و شرکت‌های دانش بنیان داریم که باید از این مزیت‌ها،  در توسعه اشتغال بهره برد.

عبدالملکی تاکید کرد: برای به فعلیت رساندن این ظرفیت ها باید فضای کارآفرینان، مساعد و تسهیل شود.

وی با بیان اینکه نیاز به برنامه بلند مدت برای تقویت و افزایش کارآفرینان است، ادامه داد: در کوتاه مدت نیز باید شرایط را برایشان مهیا کنیم، از این رو مهمترین کمک به کارآفرینان این است که مانع آنها نشویم متاسفانه وقتی با کارآفرینان صحبت می کنیم متوجه گلایه آنها از نظام اداری دست و پا گیر هستیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطر نشان کرد: نظام بوروکرات به شدت ضد کارآفرین از سال‌های گذشته شکل گرفته که هنوز آن ساختار را در هم نشکسته ایم.  شرایط نامناسب برای کارآفرین وجود دارد،  باید قوانین اصلاح شود در همین زمینه مساله کاهش و یا تسهیل نظام مجوزها در مجلس رقم خورد و تصویب شد.

وی گفت: ما در وزارت تعاون روند صدور مجوز برای آموزشگاه های فنی و حرفه ای آزاد، را تسهیل کردیم، اخذ برخی مجوزها قبلا حدود هشت ماه طول می کشید و بازاری چند میلیاردی برای صدور آنها شکل گرفته بود، اکنون در مدت سه روز صادر می شود.