وزیر ورزش نگاه جدی به رشته‌های مدال‌آور المپیکی داشته باشد
وزیر ورزش نگاه جدی به رشته‌های مدال‌آور المپیکی داشته باشد
معین نیوز_ملی پوش شمشیرباز گیلانی در المپیک توکیو امکانات حداقلی و مشکلات مالی را مهم‌ترین دغدغه ورزشکاران حرفه‌ای عنوان کرد و گفت: نیاز است وزیر جدید ورزش نگاه جدی به ورزش‌های مدال‌آور به خصوص در حوزه المپیک داشته باشد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مسابقات المپیک و پارالمپیک توکیو مدتی است که پایان یافته اما هنوز اظهارنظر و صحبت های مختلفی از برگزاری رقابت ها انجام می شود به خصوص تحلیل و تفسیر در رشته هایی که ورزشکاران ایرانی حضور داشتند، هنوز نقل محافل است.

یکی از رشته هایی که در المپیک حضور یافت، شمشیربازی بود که محمدر رهبری ملی پوش گیلانی نیز جواز حضور در این رقابت ها را کسب کرده بود و در هر ۲ رشته انفرادی و تیمی در اسلحه سابر، در این مسابقات حضور یافت.

رهبری در جریان رقابت های المپیک توکیو ابتدا به مصاف حریفی از کشور فرانسه رفت که در نهایت در یک بازی برتر حریف قدرتمند خود را شکست داد و به مرحله یک هشتم نهایی راه یافت تا در این مرحله ، مقابل سامی لی شمشیرباز ایتالیایی قرار گیرد.

ملی پوش گیلانی شمشیربازی اسلحه سابر ایران در مرحله یک هشتم نهایی با وجود تمام تلاشی که انجام داد مغلوب شمشیرباز قدرتمند ایتالیایی شد تا نتواند به مرحله یک چهارم نهایی راه یابد و از رقابتهای انفرادی المپیک حذف شود.

این شمشیرباز برجسته گیلانی در مسابقات تیمی به همراه سایر ملی پوشان اسلحه سابر ایران قدرتمند ظاهر شد و سرانجام رتبه ششم المپیک را به همراه تیم ملی کسب کرد اما همه شمشیربازان و کادرفنی تیم ملی، از نحوه قضاوت گله مند بودند و نظر رهبری و سایر ملی پوشان، کم لطفی داوران به تیم شمشیربازی ایران بود وگرنه کسب مدال المپیک برای شمشیربازی ما دور ازدسترس نبود.

کم لطفی داوران ما را از کسب مدال المپیک محروم کرد

محمد رهبری شمشیرباز شایسته استان گیلان در خصوص مسابقات المپیک روز سه شنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: المپیک بالاترین سطح برگزاری رقابت ها در جهان بشمار می رود و همه ورزشکاران با آمادگی کامل در این مسابقات حضور می یابند تا مدال کسب کنند.

وی افزود: ما نیز با آمادگی کامل در این دوره از رقابت ها حضور یافتیم اما متاسفانه کم لطفی داوران باعث شد تا دست ما از کسب مدال المپیک کوتاه بماند و این در حالی است که با توجه به امتیاز نزدیک در یکی از دیدارها، داوران امتیاز ما را به حریف ما دادند.

وی گفت: با وجود اینکه در رقابت های مختلف حضور یافته بودیم، از تمامی حریفان خود آشنایی و همه را به خوبی آنالیز کرده بودیم همانطور که حریفان ما نیزبه خوبی ملی پوشان ایران را آنالیز کرده بودند و به همین دلیل رقابت ها بسیار نزدیک بود.

رهبری تصریح کرد: با توجه به اینکه یک دیدار تیمی با نتیجه ۴۵ بر ۴۴ به پایان می رسد، این امر نشان می دهد که چقدر ورزشکاران از هم شناخت کافی دارند و رقابت بسیار نزدیک اسن که در این مواقع، اشتباهات داوری بسیار تاثیرگذار است که متاسفانه شاهد چنین اشتباهاتی در المپیک بودیم.

وی ادامه داد: به هر حال مسابقات المپیک به اتمام رسیده و هم اینک خود را برای بازی های آسیایی سال آینده آماده می کنم و با تمرینات مستمر و افزایش توانایی خود، قصد دارم که با کسب سهمیه، در المپیک ۲۰۲۴ فرانسه نیز حضور یابم.

امکانات حداقلی مانع اصلی ورزشکاران المپیکی

این شمشیرباز ملی پوش گیلانی اضافه کرد: البته ما با حداقل امکانات در رقابت های المپیک حضور یافتیم و به طور حتم با حمایت های مناسب و به موقع، ورزشکاران بیشتری می توانند سهمیه المپیک را کسب و حتی در این رقابت های مهم، مدال آوری کنند.

رهبری بیان کرد: هم اینک شاهدیم که در فوتبال صحبت های میلیاردی می شود و بازیکنان چند میلیارد تومان برای یک فصل دستمزد می گیرند که اگر حداقل دستمزد یک فوتبالیست در ورزش های مدال آور هزینه شود، به طور حتم تعداد ورزشکاران ایرانی در المپیک افزایش می یابد.

ملی پوش گیلانی تیم ملی شمشیربازی اسلحه سابر اظهار کرد: انتظار ما نیز این است که وزیر جدید ورزش و جوانان نگاه ویژه ای به ورزش هایی همچون شمشیربازی داشته باشند و حداقل هزینه ها در اینگونه رشته های المپیکی انجام شود تا در المپیک ۲۰۲۴ ، تعداد ورزشکاران ایرانی و همچین تعداد مدال های کسب شده توسط کاروان ورزشی ایران افزایش یابد.

محمد رهبری شمشیرباز ملی پوش استان گیلان متولد ۱۳۷۰ اهل شهرستان رشت است که این ورزشکار نیز افتخارات زیادی را تاکنون کسب کرده و به همراه تیم ملی شمشیربازی اسلحه سابر ایران عناوین مهم  جهانی و آسیایی کسب کرده است.

کسب مدال های طلای جام جهانی ۲۰۱۶ سنگال و ۲۰۱۷ گرجستان، مدال نقره جام جهانی ۲۰۱۸ لهستان و کسب دهها مدال طلا ، نقره و برنز مسابقات مختلف قهرمانی آسیا اشاره کرد که البته این ورزشکار چند مدال باارزش بازی های آسیایی را نیز در کارنامه ورزشی خود دارد.

مدال نقره بازی های آسیایی ۲۰۱۴ اینچون کره جنوبی و مدال نقره بازی های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتای اندونزی از دیگر مدال های ارزشمند محمد رهبری ورزشکار زبده استان گیلان برای ورزش شمشیربازی کشور بشمار می رود.