پاسداشت اعیاد دینی با زبان فرهنگ ، هنر و ورزش
پاسداشت اعیاد دینی با زبان فرهنگ ، هنر و ورزش
معین نیوز_پاسداشت مناسبتهای شاد دینی و آیینی ما با اجرای برنامه های جذاب و مخاطب پسند بدون شک علاوه بر احترام گذاشتن به ارزشهای دینی می تواند کودکان، جوانان و نوجوانان مان را از دین گریزی باز دارد و انس و الفتی بین آنان و آموزه های دینی ایجاد کند.

مشارکت شهرداری و شورای اسلامی شهر لنگرود در اجرای برنامه های متنوع فرهنگی، هنری و اجتماعی شهرستان در عید غدیر خم از جمله ی این پاسداشت ها بود.
از جمله ی این برنامه ها اجرای ویژه برنامه ورزشی به مناسبت عید غدیر خم در لنگرود بود .

این مسابقات از عید غدیر و به همت شورای ورزشی درویشانبر ، حمایت شهرداری و شورای اسلامی شهر لنگرود و هیات والیبال در محوطه بقعه آقا سید قاسم درویشانبر برگزار شد.

گفتنی است تعداد ۸ تیم از محلات مختلف لنگرود در این مسابقات حضور داشتند.

در شب پایانی این مسابقات ، تیم شهدای شلمان با پیروزی ۳ – ۱ در مقابل تیم شهدای ملاط به مقام قهرمانی دست یافت و تیم های شهدای ملاط و شهدای آنسرمحله نیز در جایگاه دوم و سوم قرار گرفتند.

در این اختتامیه که با استقبال چشمگیر علاقه مندان به والیبال از سراسر استان همراه بود، سرپرست شهرداری و اعضای شورای اسلامی شهر لنگرود نیز حضور داشته و ضمن تماشای دیدار فینال، در مراسم توزیع جوایز مشارکت داشتند.

ویژه برنامه شب های نیلوفری از جمله اقدامات ارزشمند فرهنگی، هنری بود که در این ایام و به همت شهرداری و شورای اسلامی شهر در پارک فجر لنگرود برگزار شد.

این برنامه که در راستای افزایش نشاط اجتماعی و پاسداشت عید غدیر خم، برگزار و با استقبال چشمگیر شهروندان لنگرودی مواجه شد با بخشهای جذاب و متنوعی همچون: موسیقی، مداحی، استندآپ کمدی، مسابقه نقاشی، دکلمه، نمایش، اهدای جایزه به حضار و… همراه بود.

حرکت کاروان بزرگ خودرویی در صبح روز عید غدیر که با حضور آحاد مردم ولایتمدار لنگرود همراه بود از دیگر برنامه های نمادین در این ایام بود.

تقدیر از سادات شاغل در شهرداری در ایام غدیریه از دیگر حرکتهای ارزشمندی بود که توسط شهرداری و شورای اسلامی شهر لنگرود صورت گرفت.

مسابقه ی اطلاعات عمومی همزمان با دهه ولایت و در آستانه عید غدیر خم نیز از جمله ویژه برنامه هایی بود که در پارک فجر لنگرود ودر جوار گلزار متبرک شهدای گمنام برگزار شد.

فراخوان جمع آوری اسباب بازی جهت اهداء به کودکان نیازمند همزمان با عید غدیر نیز از جمله دیگر اقدامات زیبا و ارزشمندی بود که با مشارکت : روابط عمومی شهرداری و شورای اسلامی شهر لنگرود ، هیئت رزمندگان اسلام شهرستان لنگرود ،هئیت عاشقان ولایت شهرستان لنگرود و مرکز نیکوکاری امام رضا علیه السلام مسجد شهداء (امینی) لنگرود برگزار شد تا سیره ی عملی و محبت امام اول شیعیان به کودکان، نیازمندان و تنگدستان بیش از پیش با زبان ساده به کودکان نشان داده شود.

و بدون شک استمرار چنین حرکت‌هایی در اعیاد دینی و آیینی ما ، بین مردم و ارزشهای اسلامی مان انس و الفتی ماندگار و توام با آرامش برقرار خواهد کرد.روندی که امید می‌رود توسط تمام دست اندرکاران امور فرهنگی، هنری و دینی نیز بجد دنبال شود.