پروتکل های بهداشتی در مدارس گیلان مراعات می شود
پروتکل های بهداشتی در مدارس گیلان مراعات می شود
معین نیوز_معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش گیلان با بیان این که تیم‌های این اداره و دانشگاه علوم پزشکی بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی پیشگیری از انتشار ویروس کرونا در واحدهای آموزشی دارای کلاس‌های حضوری نظارت جدی دارند گفت: تاکنون انحرافی در رعایت پروتکل های بهداشتی در مدارس گیلان مشاهده نشده است.

جابر اخلاقی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تیم های نظارتی آموزش و پرورش بر اساس برنامه ریزی هر روز در مناطق مختلف چگونگی رعایت پروتکل های بهداشتی در مدارس بازگشایی شده را رصد و در صورت نیاز توصیه های لازم را ارایه می کنند.

وی افزود: علاوه بر این تیم های دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان گیلان بر نحوه رعایت پروتکل های بهداشتی در واحدهای آموزشی نظارت جدی دارند ضمن اینکه اعضای شورای کمیته سلامت مدارس توصیه های بهداشتی پیشگیری از انتشار ویروس کرونا را بررسی می کنند.

اخلاقی بیان داشت: فعالیت کلاس های درس مدارس روستایی و عشایری کمتر از ۱۵ نفر جمعیت دانش آموزی و دروس کارگاهی هنرستان ها از سوم و زیر ۳۰ نفر جمعیت نیز از ۲۴ مهرماه امسال به صورت حضوری آغاز شده ضمن اینکه بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا کلاس های حضوری دانش آموزان دوره دوم متوسطه از ۱۵ آبان شروع به فعالیت کرده و در زمان حاضر تمام مدارس این دوره مجوز گشایش کلاس های حضوری را دریافت کرده اند.

وی اضافه کرد: گزارش های دریافتی از نظارت ها و بازدیدهای واحدهای آموزشی بر چگونگی رعایت پروتکل های بهداشتی پیشگیری از انتشار ویروس کرونا از جمله استفاده از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی، شست و شوی دست ها و ضدعفونی روزانه حاکیست که تاکنون انحرافی در مراعات توصیه های بهداشتی نبوده و مسئولان مدرسه و دانش آموزان بر رعایت پروتکل ها اهتمام دارند.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش گیلان با اشاره به آغاز گشایش کلاس های حضوری دانش‌آموزان دوره اول متوسطه و ابتدایی استان همزمان با سراسر کشور بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا اظهار داشت: مدیران مدارس نیز برای فعالیت و آغاز کلاس‌های حضوری این مقاطع باید مجوز دریافت کنند، شرط این کار نیز رعایت پروتکل های بهداشتی بر اساس استانداردها است.

استان گیلان با دو و نیم میلیون نفر جمعیت دارای افزون بر ۳۷۳ هزار دانش آموز است که در نزدیک به چهار هزار واحد آموزشی تحصیل می کنند.۳۰۰ هنرستان و ۴۳۷ دبیرستان “دوره دوم متوسطه در استان گیلان فعال است.