پیام نور گیلان میزبان جشنواره شعر دانشجویی ۴۰ سال پایداری شد
پیام نور گیلان میزبان جشنواره شعر دانشجویی ۴۰ سال پایداری شد
رئیس دانشگاه پیام نور استان گیلان گفت: این دانشگاه میزبان جشنواره سراسری شعر دانشجویی ۴۰ سال "پایداری، حماسه و سرافرازی در حوزه دفاع مقدس" شد.

دکتر سعید صادقی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: جشنواره سراسری شعر دانشجوی ۴۰ سال پایداری، حماسه و سرافرازی در حوزه دفاع مقدس در سطح دانشگاه های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری سراسر کشور به میزبانی دانشگاه پیام نور گیلان و با مشارکت بنیاد حفظ و نشر ارزش های دفاع مقدس در نیمه دوم امسال برگزار می شود .

وی خاطرنشان کرد: فراخوان و نحوه شرکت در این جشنواره اطلاع رسانی می شود.

صادقی با اشاره به استقرار دبیرخانه جشنواره سراسری شعر دانشجویی ۴۰ سال پایداری، حماسه و سرافرازی در دانشگاه پیام نور گیلان، راه اندازی کمیته اعضای علمی ادبیات در حوزه شعر دانشجویی ، تشکیل و راه اندازی کمیته های دانشجویی جشنواره شعر دانشجویی و تجارب بالای دانشگاه پیام نور استان در برگزاری جشنواره های ادبی کشوری و با توجه به برگزاری این جشنواره در سطح ملی و دانشگاه های سراسر کشور، خواستار توجه و اهتمام شایسته اعضا برای برپایی این جشنواره کشوری شد.

وی بیان داشت: در این جشنواره فرهنگ ارزشمند و عزتمندانه پایداری و دفاع مقدس در قالب شعر به اوج خود می رسد و شعر دفاع مقدس مفاهیم ارزشمندی از اوج پایداری مردمی آزاده خواه در مقابل ایادی استکباری را به همراه دارد.

رئیس دانشگاه پیام نور استان گیلان با بیان اینکه ایثارگری و مهر وطن جوانان این مرز و بوم در قالب شعر پایداری متجلی می شود، اضافه کرد:  زبان شعر می تواند مفاهیم ارزشمند و ماندگار دفاع مقدس و پایداری عزتمندانه فرزندان این مرز و بوم را برای جوانان و نسل های بعد به یادگار بگذارد.

جشنواره سراسری شعر و ادب دانشجویی از همدلی تا شکوفایی سال ۹۸ به میزبانی دانشگاه پیام نور استان گیلان به صورت مجازی برگزار شد که از میان ۴۰۰ اثر ارسالی دانشجویی از سراسر کشور، ۱۰ نفر به عنوان برگزیدگان این جشنواره معرفی شدند.