پیشگویی پوتین درباره نابودی آمریکا
پیشگویی پوتین درباره نابودی آمریکا
معین نیوز_«ولادیمیر پوتین»، در سخنانی در مجمع اقتصادی بزرگ سن پترزبورگ، آمریکا را به استانداردهای دوگانه متهم کرد و هشدار داد، مسیری که امریکا در حال طی آن است، همان مسیری است که اتحاد جماهیر شوروی پیش از فروپاشی در حال پیمودن آن بود.

به گزارش تابناک به نقل از اعتمادآنلاین، رئیس جمهوری روسیه که کمتر از دو هفته دیگر (۱۶ ژوئن/ ۲۶ خرداد ماه) قرار است با «جو بایدن» برای نخستین بار از زمانی که وی رئیس جمهوری امریکا شده است، دیدار کند، روابط بین دو کشور را در پایین‌ترین سطح آن توصیف کرد و گفت: «روابط روسیه و امریکا گروگان سیاست داخلی امریکا شده است.با این حال ما باید راه‌های رسیدن به سازش بین دو کشور را شناسایی کنیم.»

«پوتین» در مجمع اقتصادی بزرگ سن پترزبورگ که بزرگ‌ترین مجمع سرمایه‌گذاری در روسیه محسوب می‌شود، با انتقاد از تحریم‌های غرب علیه روسیه، این تحریم‌ها را همچنان مثل یک رمز و راز دانست و با مردود خواندن ادعاهای واشنگتن درباره مداخله مسکو در انتخابات امریکا، غرب را به استانداردهای دوگانه متهم کرد و گفت: «ما با غرب مشکلی نداریم. تنها مشکل ما با آن‌ها این است که غرب به طور آشکار درباره مهر توسعه روسیه صحبت می‌کنند و با ایجاد محدودیت‌های اقتصادی مختلف در قالب تحریم‌ها نه تنها در این خصوص که برای تأثیرگذاری در سیاست داخلی روسیه نیز تلاش و در این راه از برخی معترضان داخل روسیه حمایت می‌کنند.»

وی سپس به شرح استانداردهای دوگانه امریکا درخصوص اعتراض‌ها در روسیه و بلاروس از یک سو و امریکا و اروپا از سوی دیگر پرداخت و با اشاره به حمله ۶ ژانویه به ساختمان کنگره امریکا گفت: «آن‌ها فقط دزد و آشوبگر نبودند، آن‌ها برای بیان خواسته‌های سیاسی خود آمده بودند. در حالی که امریکا اتهامات سنگینی علیه آن‌ها که شمارشان به صدها نفر می‌رسید، مطرح کرد. اما در مقابل در قبال اقدامی مشابه که در بلاروس انجام می‌شود، دست به انتقاد از دولت بلاروس می‌زند. این در حالی است که در اروپا شاهد برخوردهای خشونت‌آمیز نیروهای امنیتی با معترضان و شلیک به چشم آنان با «گلوله‌های پلاستیکی دموکراتیک» هستیم. »

او سپس با به چالش کشیدن امریکا گفت: «می دانید مشکل چیست؟ بگذارید به‌عنوان یک شهروند اتحاد جماهیر شوروی سابق به شما بگویم مشکل امپراطوری‌ها چیست؟ همه آن‌ها فکر می‌کنند، آنقدر قدرت دارند که بتوانند برخی اشتباه‌ها و خطاهای کوچک خود را جبران کنند. اما به مرور زمان شمار این مشکلات و اشتباه‌های کوچک افزایش می‌یابد و در نهایت زمانی فرا می‌رسد که دیگر نمی‌توان آن‌ها را رفع کرد. اکنون نیز ایالات متحده امریکا با اعتماد به نفسی کاذب، در حال قدم برداشتن رو به جلو است و درست در مسیری به پیش می‌رود که روزگاری اتحاد جماهیر شوروی آن را پیموده بود.»

رئیس جمهوری روسیه در ادامه سخنرانی خود در سن پترزبورگ، ابراز امیدواری کرد، دیدار او و رئیس جمهوری امریکا با توجه به منافع ملی هر دو کشور و همچنین جهان، به‌خوبی پیش برود و آن‌ها در زمینه‌های امنیتی، استراتژیکی و کاهش تولید تسلیحات مرگبار به توافق دست پیدا کنند و به این ترتیب تنش‌ها در روابط دو کشور نیز کاهش پیدا کند.

«ولادیمیر پوتین» همچنین «بایدن» را مردی «باتجربه که تمام عمرش را در عالم سیاست گذرانده» توصیف کرد و گفت: «با این حال انتظار نتیجه فوق‌العاده‌ای را از نشست با او ندارم، زیرا اختلاف نظرهای زیادی بین دو طرف وجود دارد.» وی اقدامات امریکا را باعث این وضعیت دانست و تأکید کرد: «ما قدم اول را در تخریب روابط بین دو کشور برنداشتیم. این امریکا بود که این کار را به هر بهانه‌ای و حتی گاه بدون هیچ بهانه‌ای انجام داد.»

وی سپس به سایر موضوعاتی که به روابط امریکا و روسیه مربوط است، پرداخت. رئیس جمهوری روسیه کیفیت واکسن اسپوتنیک در مقابله با کرونا را ستود و بابت ممنوعیت این واکسن در برخی کشورها با اهداف سیاسی، ابراز تأسف کرد و گفت: «روسیه افتخار می‌کند که اولین تولیدکننده انبوه واکسن کرونا است و از آن زمان ولو در حرکتی آهسته که ناشی از تبلیغات سوء غرب است، در حال واکسیناسیون مردم خود است و امیدوار است تا چند هفته دیگر ۳۰ میلیون نفر از مردم روسیه را مقابل کرونا واکسن زده و شمار این افراد را تا یک ماه و نیم دیگر به ۶۹ میلیون نفر برساند.»

وی همچنین بابت استفاده ابزاری امریکا از دلار ابراز تأسف کرد و گفت: «امریکا از دلار به‌عنوان یک ابزار سیاسی استفاده می‌کند و همین باعث شده این ارز به‌عنوان یک ارز جهانی متحمل آسیب‌های زیادی شود.» این سخنان در حالی گفته شد که مسکو روز پنجشنبه حذف دلار از ذخایر خود را اعلام و تأکید کرد، روسیه از این پس دارایی‌های دلاری خود را به یورو، یوان و طلا تغییر می‌دهد.