پیشگیری از اومیکرون را با رعایت پروتکل ها و تزریق واکسن جدی بگیرید
پیشگیری از اومیکرون را با رعایت پروتکل ها و تزریق واکسن جدی بگیرید
معین نیوز_رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان از مردم خواست تا سویه جدید کرونا با عنوان اومیکرون را با رعایت توصیه های بهداشتی و تزریق واکسن جدی بگیرند تا شاهد موج دیگری از بیماری کووید ۱۹ با توجه به جهش جدید نباشیم.

دکتر ارسلان سالاری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ماهیت ویروس کرونا اینگونه است که تاکنون جهش های زیادی از خود نشان داده و جدیدترین جهش ویروس اومیکرون است بنابراین ضروریست تا با تداوم توصیه های بهداشتی از ابتلا به این سویه جدید پیشگیری شود.

وی با اشاره به گسترش این سویه و اینکه اومیکرون هفته گذشته در ۶ کشور مشاهده شده بود، اضافه کرد: بر اساس اعلام سازمان بهداشت جهانی امیکرون اکنون در ۳۶ کشور دیده شده و ممکن است هیچ کشوری از این بیماری در امان نباشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان بیان داشت: برای پیشگیری از ابتلا به کرونا به ویژه با سویه جدید ضروریست تا محافظت های لازم از سوی مردم با رعایت پروتکل های بهداشتی انجام شود.

وی با بیان اینکه واکسن نزده ها حتما واکسن بزنند و تزریق دز سوم یا یادآور نیز مورد توجه افراد قرار گیرد، اظهار داشت: هم اکنون یکهزار و ۱۰۰ مرکز واکسیناسیون در گیلان برای تزریق واکسن فعال است ضمن اینکه تمامی مراکز بهداشتی در شهر و روستا آماده واکسیناسیون است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان گیلان بیان داشت: در زمان حاضر تعداد مبتلایان به بیماری کووید ۱۹ در این استان سیر نزولی را طی می کند اما ضروریست تا سویه جدید جدی گرفته شود تا شاهد موج دیگری از بیماری کووید ۱۹ در کشور و استان گیلان نباشیم.

گیلان با ۲ و نیم میلیون نفر جمعیت از نخستین استان های درگیر شیوع کرونا در کشور بود.

بر اساس ارزیابی جدید نرم افزار ماسک هم اکنون از ۱۷ شهرستان گیلان، ۱۳ شهرستان رودسر، املش، لنگرود، سیاهکل، رشت، خمام، آستانه اشرفیه، بندرانزلی، شفت، فومن، صومعه سرا، ماسال و رضوانشهر آبی هستند و لاهیجان، تالش، آستارا و رودبار در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.

بر اساس آمار امروز شنبه، هم اکنون ۲۴۰ بیمار مبتلا به بیماری کووید ۱۹ در بیمارستان های گیلان بستری هستند.