پیکر واقف و خیّر آستارایی تشییع شد
پیکر واقف و خیّر آستارایی تشییع شد
معین نیوز_پیکر رحیم کریم‌زاده واقف و خیّر مدرسه‌ساز اهل آستارا با حضور مردم، مسئولان و فرهنگیان و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی تشییع و در آرامستان بقعه امام‌زادگان ابراهیم و قاسم (ع) این شهرستان خاکسپاری شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام کاظم حافظ نیا امام جمعه آستارا روز یکشنبه در آئین خاکسپاری مرحوم کریم زاده، درگذشت او را ضایعه ای برای جامعه خیران و نیکوکاران دانست و نقش آن زنده یاد را در ترویج فرهنگ نیکوکاری و دستگیری از نیازمندان، مهم ارزیابی کرد.

کریم زاده متولد ۱۳۰۵، دبیر بازنشسته، عضو هیات امنای مسجد جامع، خادم افتخاری و مدیر اسبق بقعه امامزادگان آستارا بود و مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان نیز در پی درگذشت او، پیام تسلیت صادر کرد.

به گفته جمشید مهدوی رئیس اداره اوقاف و امور خیریه آستارا مرحوم کریم زاده قطعه زمینی برای ساخت مسجد قدس روستای باغچه سرا وقف کرده بود و بیش از ۴۰ سال به عنوان عضو هیات امنای بقعه امام زادگان فعالیت داشته و بارها برای ساختمان بقعه، کمک مالی کرده بود.

سجاد موسوی مدیر آموزش و پرورش آستارا نیز در خصوص این واقف و خیر مدرسه ساز گفت: زنده یاد کریم زاده در سال ۹۳ با اهدای یک قطعه زمین در بخش لوندویل و یک میلیارد ریال وجه نقد، زمینه ساخت مدرسه ۹ کلاسه دبیرستان شهره کریم زاده را فراهم کرده بود و بعدا با حضور مسئولان استانی و محلی افتتاح شد و او هر ساله در ایام نوروز، ۲۰۰ میلیون ریال برای دانش آموزان بی بضاعت کمک می کرد.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و مرز جمهوری آذربایجان واقع شده است.