چهار انتصاب و کلیدواژه انتخاب استانداران!
چهار انتصاب و کلیدواژه انتخاب استانداران!
معین نیوز_یونس رنجکش/دولت وفاق ملی مسعود پزشکیان با انتصاب چهار استاندار در این چند هفته موتور تغییر در استان ها را روشن و با آن کلید واژه انتخاب این مدیران ارشد را رونمایی کرد!...

دولت وفاق ملی مسعود پزشکیان با انتصاب چهار استاندار در این چند هفته موتور تغییر در استان ها را روشن و با آن کلید واژه انتخاب این مدیران ارشد را رونمایی کرد!

نوع انتصاب و انتخابی که دولت چهاردهم در لایه های پیدا و پنهان استانداران نشان داد حاکی از گزینشی بر پایه معیارهایی بود که وزیر کشور چندی پیش تر در نشستن روبروی رسانه ملی بیان کرد.

آنچه در این انتصاب ها رقم خورد بر گرفته از همان معیارها بویژه گزینش از دل وزارت کشور و تجربه زیستن در فضای مدیریتی آن بویژه با طعم گذراندن سلسله مراتبی که حداقل آن حکنراتی محلی به عنوان یک پست حاکمیتی با پشتوانه آشنایی با نقش هماهنگ کننده و نظارتی دستگاه های اجرایی در کنار تخصص و همراهی با گفتمان دولت است.

آنچه اما در این چند انتخاب زیر میز زده و یا به تعبیری گم شده است، برخی اسامی منتخب گروههای مختلف سیاسی و همسو با دولت و ستادهای انتخاباتی و نمایندگان مجلس بویزه با رویکرد بومی گزینی است که اگر ادانه یاید شاید برای حفظ استقلال نماینده عالی دولت بخشی از دلیل راه حل دور زدن این اسامی باشد که به هر تقدیر استاندار مستقل و چنگ زده به ریسمان دولت بهتر خواهد توانست اهداف و برنامه ها را به پیش ببرد تا با وابستگی به اسامی سازان برگزیده شود و در این مهم هر چند که نباید نارصایتی های تولید شده همراهان ستادهای انتخاباتی در دوران رقابت ها و بازیگران منفعت جوی پشت پرده ها را نیز نادیده گرفت!

اگر چه دغدغه اعضا و فعالان ستادهای انتخاباتی و معتقدان به گفتمان دولت و رییس جمهور با هنه هزینه هایش جدای از بازیگران منفعت جوی پشت پرده سیاست بازی ها و فرصت سوزی ها است و آنان نگران به سرقت رفتن حکمرانی مطلوب با گفتمان دولت هستند اما مدیر ارشد منتخب دولت در صورت اعتقاد به راه مردم و همراهی ها با گفتمان منتخب خواهد توانست مسیر هدف گذاری رضایتمندی ها را بهتر طی کند.

با این حال آنچه روزهای آینده در سپهر سیاست انتصاب استانداران دیگر رقم خواهد خورد فرصتی است برای دولت در مسیر پیشبرد اهداف و برنامه ها و حفط اقتدار نظام حکمرانی از وزارت کشور تا سطوح مختلف استانداری ها که یک ضرورت برای بازگشت به احیای این ساختار و ساختمان فرو ربخته است!

  • نویسنده : یونس رنجکش