چه عزایی است که مرده شورش می گرید!
چه عزایی است که مرده شورش می گرید!
معین نیوز_یونس رنجکش/خبرها حاکی از اعتراض یک عضو صهیو نیستی شرکت کننده در نشست سازمان ملل با بالا بردن عکسی از مهسا دختر ایرانی کشته شده در سال گذشته بر سرش در هنگام سخنرانی رییس جمهور ایران داشت که البته از سالن هم اخراج شد!...

خبرها حاکی از اعتراض یک عضو صهیو نیستی شرکت کننده در نشست سازمان ملل با بالا بردن عکسی از مهسا دختر ایرانی کشته شده در سال گذشته بر سرش در هنگام سخنرانی رییس جمهور ایران داشت که البته از سالن هم اخراج شد!

آنچه در این حرکت نمادین و به نوعی خنده دار است اعتراض نماینده کشوری به اتفاقات ایران می باشد که در ماهیتش تردیدها بسیار و به عنوان رژیمی غاصب سالها است که تجربه کشتن هزاران نمونه از مهسا ها را در خاک و سرزمین غصبی فلسطینیان دارد.

هرچند نسبت به بسیاری از علل وقایع اعتراضی این سالها و عملکردها نقدها و حرف های بسیار وجود دارد ،اما بهره برداری های سیاسی برخی کشورها نه تنها تاثیری بر اصلاح روند امور و حکمرانی منطقی در داخل ندارد بلکه خود موجب تحریک و تند شدن فضای سیاسی و اجتماعی داخل کشور می شود.

نکته قابل تامل رفتار سودجویانه بسیاری از بدخواهان ملت ایران در مجامع بین اامللی است که با پرداختن به رفتارهای شبهه بر انگیز موجب انحراف در مسیر حرکت های اصلاحی مردم و شکل گیری مطالبات و نقش انان در سرنوشت خویش می شوند.

حال امثال کشورهایی چون اسرائیل چگونه داعیه دفاع از ملت ایران را دارند در حالیکه مصائب ابن چند دهه خاورمیانه بیش از هر چیز گره در حضور نامشروع انان درکشور ملتی دیگر دارد و چه بسا در این سال ها با اقدامات خرابکارانه و ترور و تهدید فرزندان این اب و خاک دستشان به خونها الوده است و در پاسخ باید اندیشید و گفت عزا چه عز ایی است که مردشور برایش می گرید!

البته نباید انچه مطالبه مردم ایران است و دولتمروان باید پاسخگوی ان باشند نادیده انگاشته شود اما امنبت و ارامش و اینده ایران تنها گره در همراهی و خواست مردم ان دارد و اینگونه بازی ها هیچ سنخیتی با ارمانهای ملت ندارد!

  • نویسنده : یونس رنجکش