“چچ” ، مواجهه هنرمند با نادیده ها
“چچ” ، مواجهه هنرمند با نادیده ها
معین نیوز_" چچ " نامی است که مهراب رمضانی هنرمند جوان اهل رشت برای نمایشگاه آثار نقاشی اش در چوم گالری بندرانزلی برگزیده است.

هنرمند جهان را به تماشا می نشیند و آنچه چشمهای بی اعتنا نمی بینند ، در اثرش نمودار می سازد.

“چچ”  خزه است به گویش بومی گیلکان ، گیاهی که در اقلیم نموک این دیار چونان مخملی سبز یا قهوه ای بر سر صخره و خاک و بام و درخت می نشیند و با گردآمدن در کنار هم می کوشد با خشکی مبارزه کتد.

رمضانی در بیانیه کوتاهش برای نمایشگاه آثارش آورده است:  ” خزه؛ که در نقاط نمناک می‌روید. چون بیش از حد رویید، دیده نمی‌شود .”

مهراب رمضانی متولد ۱۳۷۶ رشت و دانش آموخته‌ی نقاشی دانشگاه تهران است .

این هنرمند جوان در گفت و با ایرنا بیان کرد : چَچ ( خزه ) موضوع کارهایم نیست ، (چَچْ) مَجاز از کانسپت یا مفهومی است که ارائه شد. مَجاز از عناصر و چیزهای بی اهمیت، بی اهمیت بدان معنا که در عین این که می توانند کاربردی و مفید باشند در حاشیه قرار می‌گیرند.

البته اینطور نبوده که از کانسپت  به این تصویر برسم بلکه  با مطالعه‌ی فرم‌ها به این حس نادیده گرفته شدن رسیدم .

وی در پاسخ به این که آیا استفاده از ذغال برای خلق این آثار خود معنایی به همراه دارد گفت : در استفاده از ذغال تمهید ( معنایی ) خاصی در کار نبود، بلکه حس کردم با این تکنیک به نتیجه می‌رسم.

طراحی پوستر نمایشگاه کاری از علیرضا پورحنیفه است.

در این نمایشگاه ۳۰ اثر با تکنیک ذغال روی کاغذ از ۱۴  خرداد تا ۴ تیر در چوم گالری انزلی به نشانی بندرانزلی ،خیابان طالقانی، کوچه کافی، پلاک ۶۶ در معرض تماشا قرار دارد.(جهت حفظ سلامت خود و دیگران استفاده از ماسک الزامیست)  چوم گالری شنبه ها تعطیل است.