کار فیلمبرداری مستند روابط تاریخی گیلان و استراخان در روسیه به پایان رسید
کار فیلمبرداری مستند روابط تاریخی گیلان و استراخان در روسیه به پایان رسید
معین نیوز_رییس پژوهشکده گیلان شناسی دانشگاه گیلان از اتمام کار فیلمبرداری پروژه مستند روابط تاریخی استان های گیلان و استراخان در روسیه خبر داد.

به گزارش معین نیوز ، دکتر سید هاشم موسوی در گفت و گو با خبرنگار معین نیوز افزود : در این مستند ضمن تصویر برداری از بناهای تاریخی و اسناد و نام ها و نشان های گیلان در استراخان گفت و گوهایی نیز با اساتید دانشگاه و پژوهشگران و مطلعین روابط تجاری و اقتصادی و فرهنگی گیلان و استراخان داشته ایم که ثبت و صبح شده است.

وی اضافه کرد : در این پروژه که به تهیه کنندگی و کار گردانی نادر معصومی از مستند سازان کشور انجام می شود یک تیم پنج نفره از عوامل ساخت فیلم به مدت ۱۰روز در استان استراخان روسیه حضور داشتند.

به گفته وی علاقمندی شخصیت ها و مسوولین استراخان و تجار و بازرگانان و کنسولگری ایران در استراخان مشوق بسیار خوبی برای تولید این فیلم بود.

موسوی ضمن تشکر از همه کسانیکه در ساخت این مستند همکار و همراهی داشته اند افزود : یکی از اهداف اصلی اجرای این پروژه تقویت روابط فرهنگی و اجتماعی بین مردم دو استان گیلان و استراخان و کشور ایران و روسیه است.

وی برپایی نمایشگاه عکس از جادبه های فرهنگی ، تاریخی و طبیعی گیلان و حضور در برنامه تلوزیونی استراخان و پرداختن شبکه های خبری و رسانه های استراخان به این اقدام فرهنگی را نشان از علاقمندی دو طرف در برقراری ارتباطات فرهنگی دانست.

نادر معصومی کار گردان و تصویر ر دار مستند دریای مهر در گفت و گو با خبرنگار معین نیوز افزود : کار فیلمبرداری این مستند که از ۸ماه پیش در ایران و گیلان آغاز شد ه است در استراخان با تهیه بیش از ۵۰ساعت تصویر از اماکن مختلف و گفت و گو با شخصیت ها به مرحله نهایی تصویر برداری رسیده است.

وی اضافه کرد : ادامه تصویر برداری از اسناد مربوط به این مستند در ایران انجام خواهد شد و پیش بینی می شود کار تدوین و اماده سازی برای پخش حداقل شش ماه به طول بیانجامد.

وی تصویر برداری از خانه لیانوزوف ها که کالج و موزه شیلات استراخان شده است ، کاروانسرای تجاری گیلانیان که متعلق به ۴۰۰سال پیش است ، مساجد و بناهای تاریخی و بندر سالیانکا که بندری با مالکیت ۵۳درصدی ایران است در استراخان بنای زیبا ی سرای تجاری ایرانیان که به همت اتاق بازرگانی گیلان و ایران ساخته شده است رود ولگا عامل اصلی ارتباط تجاری روسیه با گیلان و ایران است و ده ها نمونه دیگر در کنار گفت و گو با صاحب نظران دانشگاهی و پژوهشگران از فعالیت های انجام شده در لستراخان یاد کرد.