کافه کارآفرینی حلقه انتقال ایده به بازارهای کسب و کار هستند
کافه کارآفرینی حلقه انتقال ایده به بازارهای کسب و کار هستند
معین نیوز_مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری گیلان گفت : کافه های کارآفرینی حلقه انتقال ایده ها به بازارهای کسب و کار هستند که باید در توسعه آنها اقدام کرد.

یونس رنجکش عصر چهارشنبه در نشست تخصصی اولین کافه کار آفرینی گیلان در  رشت اظهار داشت : ایجاد ، راه اندازی و توسعه این نوع مراکز که از سیاست های دولت در توسعه اشتغال و کار آفرینی است از نیاز های جدی جامعه برای سوق  دادن متقاضیان و مهارت آموزی آنان به سمت بازار های کار هدف  است.
وی تصریح کرد : با توجه به نقش هدایتگری کافه کار آفرینی  و تسهیلگری در ایجاد و راه اندازی کسب و کارها این مراکز می توانند نقش مهمی در کار آفرینی توسط بخش خصوصی  بویژه جوانان مستعد داشته باشندِ ضمن آنکه با توجه به الگوی موفق راه اندازی این مرکز در شهر رشت برنامه ریزی برای توسعه آن در سایر شهرستان های گیلان در اولویت قرار دارد.
وی خاطرنشان کرد: در این مراکز علاقمندان  با ارائه ایده  کسب و کارها و هدایت و راهنمایی توسط هدایتگران وارد بازارهای کار و کار آفرینی می شوند.
وی مهارت آموزی را حلقه مفقوده در راه اندازی کسب و کارها و تبدیل ایده به فرصت های شغلی عنوان و تصریح کرد : این خلا از طریق کافه کار آفرینی ها قابل بر طرف شدن است.
رنجکش ضمن تشکر از مدیران “کافه کار آفرین کاشف” برای ایجاد این مرکز افزود : استانداری گیلان آمادگی پشتیبانی از اینگونه مراکز را با توجه به سیاست های حمایتی دولت دارد .
مدیر کل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری گیلان یاد آور شد : با توجه به دستورالعمل صادره از وزارت تعاون ،کار و رفاه اجتماعی متقاضیان می توانند برای کسب مجوز راه اندازی این مراکز به دستگاه اجرایی مربوطه مراجعه کنند.

گیلان دارای جمعیتی با بیش از  ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر با ۱۶ شهرستان است.