کشتی دریای مهر به ساحل رسید
کشتی دریای مهر به ساحل رسید
معین نیوز_مهران بازرگانی/ با اتمام مراحل فنی فیلم مستند بلند دریای مهر ویژه مشترکات تاریخی،تجاری و فرهنگی استان گیلان با استان آستراخان روسیه که پیش تر با عنوان خاکستر و دریا پروانه ساخت مستند بلند دریافت کرده بود طی مراسمی در پیش نمایش و نشست تخصصی کارشناسان اتاق بازرگانی گیلان و عوامل تولید اثر به تماشای فیلم نشستند و پس از گفتگو و تبادل نظر ساختاری و محتوایی، آیین اهدای سپاس‌نامه و تندیس یادمان فیلم به کارگردان و عوامل اجرایی از آنان تقدیر شد .

به گزارش معین نیوز، در ایین این پیش نمایش فیلم و اهدای سپاس نامه و تندیس  دکتر تیزهوش رییس  اتاق بازرگانی،صنایع،معادن و کشاورزی گیلان  رییس  اتاق  بازرگانی مشترک ایران و روسیه و آقای داداشی رئیس نمایندگی وزارت  امور خارجه در گیلان  و اعضای هیات رییسه اتاق گیلان و عوامل فنی فیلم حضور داشتند .

مستند دریای مهر با واکاوی پیشینه تاریخ تجارت و دریانوردی گیلان و آستراخان از منظر گفتمان پژوهشگران ایران و اساتید و اندیشمندان دانشگاه های بین المللی آستراخان به این حوزه همزیستی مشترک پرداخته و در این راستا به جمع آوری و ارایه اسناد مکتوب و مستندات تصویری موجود در گیلان و موزه های شیلات و مردم‌شناسی آستراخان اقدام نموده تا این فیلم پژوهش محور با سند پژوهی ویژه ای به درنگ و تاملی ژرف تر نسبت به موضوعات مطرح شده توجه داشته باشد.

نادر معصومی تهیه کننده و کارگردان پس از ارایه گزارش مختصری به روند تولید اشاره داشت و افزود : این فیلم که تهیه ان بیش از  دوسال ادامه داشت به مدت یک سال کار پژوهش و آماده سازی طرح فیلمنامه و  به مدت یک سال نیز تصویربرداری آن بطول انجامید که پس از سه ماه تدوین و صداگذاری نسخه نمایش آن برای جامعه هدف و مخاطبان عام در دو قسمت ۴۵ دقیقه ای در نظر گرفته شده است.

.او در ادامه به حضور تاثیرگذار مرحوم اصغر امانی از نخستین بانیان احداث و گسترش منطقه آزاد انزلی بعنوان مدیر انجمن کارآفرینان این منطقه اشاره و از زحمات بیدریغ آن مرحوم یاد کردند که در پایان برنامه تندیس یادمان فیلم به انگیزه پاسداشت خدمات ایشان به نمایندگی تقدیم استاد محمود عباسیان شد.

در مقدمه این جلسه پیش نمایش تخصصی ، نادر معصومی به همکاری نزدیک اتاق بازرگانی گیلان ، سازمان کشتیرانی ایران و سرکنسولگری ایران در آستراخان و دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه گیلان بمنظور فراهم سازی سازوکارهای پیش تولید فیلم اشاره داشت و از همراهی همه اساتیدی که در تقویت بار محتوایی اثر نقش بسزایی داشته اند بویزه پشتیبانی های فنی و حمایتی دپارتمان رویداد سازی روزنامه معین  تشکر ویژه ابراز کرد.

به گزارش معین نیوز ،در این برنامه با اهدای سپاس نامه و تندیس های یادمان توسط  دکتر هادی تیزهوش تابان ریاست اتاق بازرگانی مشترک ایران و روسیه  و با حضور آقایان  داداشی رئیس  نمایندگی وزارت  امور خارجه کشور در گیلان و دکتر یونس رنجکش مدیر مسئول و صاحب امتیاز روزنامه سراسری معین از اساتید و همکاران سازنده زیر:

دکتر حمیدرضا علیزاده (انستیتو تحقیقات بین المللی ماهیان خاویاری دریای خزر)

دکتر سید مهدی میرصالحی (باستان شناس و مشاور محتوایی تاریخی فیلم دریای مهر)

خانم الهه گل محمدی(مجری طرح و تصویربردار بخش آستراخان فیلم دریای مهر)

خانم اعظم عزت دوست (راوی و نقش آفرین فیلم)

آقای یونس عادلی (مشاور ترجمه متون روسی فیلم دریای مهر)

کاپیتان قدرت الله شعبانی نژاد

دکتر سید هاشم موسوی(عضو هیآت علمی دانشگاه گیلان و ریاست پیشین پژوهشکده گیلانشناسی) و نادر معصومی کارگردان فیلم تقدیر بعمل آمد.

این نشست صمیمانه و جلسه تخصصی پیش نمایش فیلم که با حضور کارشناسان ارشد اتاق بازرگانی استان برگزار گردید با آیین امضای پوستر  ویژه برنامه به پایان رسید.

بزودی فیلم دریای مهر برای رونمایی و نمایش در مجامع علمی و مراکز فرهنگی و پژوهشی آستراخان به میزبانی سرکنسولگری ایران با پشتیبانی فنی دپارتمان رویدادسازی معین  آماده سازی و قابل ارایه خواهد بود.