کمیته تحقیق و تفحص از موضوع بانک شهر در شهرداری قزوین تشکیل شود
کمیته تحقیق و تفحص از موضوع بانک شهر در شهرداری قزوین تشکیل شود
معین نیوز_دبیر شورای اسلامی شهر قزوین گفت: به منظور شفاف سازی و پاسخگویی به افکار عمومی در جریان تسویه بدهی به بانک شهر و عدم استفاده از ظرفیت افزایش سرمایه و گشایش خط اعتباری، ضرورت دارد کمیته تحقیق و تفحص در موضوع بانک شهر در شهرداری قزوین تشکیل شود

به گزارش ارسالی خبرنگار روزنامه معین از قزوین،قاسم اللهیاری با طرح دیدگاه خود پیرامون لایحه افزایش ۳۰۰ میلیارد تومانی سرمایه شهرداری قزوین در بانک شهر، اظهار کرد: در حال حاضر شهردار قزوین باید پاسخگو باشد که چرا پس از گذشت ۱۰ ماه از تسویه بدهی، افزایش سرمایه ۲۰۰ میلیارد تومانی که از فروش زمین محقق شده، صورت نگرفته و ردیف اعتباری نیز برای شهرداری قزوین اختصاص نیافته است.

وی با اشاره به سوالات افکار عمومی از نتایج سهام بانک شهر گفت: سؤال افکار عمومی این است که آورده تسویه بدهی با بانک شهر برای قزوین چه بوده و کی قرار است سود این سهام ده تا ۱۲ هزار میلیاردی به قزوین برسد؟ رییس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهرقزوین تاکید کرد: با اخباری که می‌شنویم، در واقع ما کارگرانی برای بانک شهر و کلان‌شهرها هستیم که افزایش سرمایه در بانک شهر ایجاد می‌کنیم، اما سود آن را بانک شهر و سایر کلان شهرها می‌برند.

به گفته این عضو شورا طی دو سال گذشته آمار ردیف اعتباری و اوراق و تسهیلاتی که دیگر شهرها گرفته اند را اگر با قزوین مقایسه کنیم می‌فهمیم که چه کلاه گشادی سر شهرداری قزوین رفته است. اللهیاری خاطرنشان کرد: خواسته شورا تسویه بدهی ها به بانک در برابر دریافت تسهیلات و افزایش سرمایه بانک شهر بود که این مهم برخلاف قول شهردار اتفاق نیفتاد و ارزش زمین ها و پروژه ستاره پونک که برای تسویه بدهی و افزایش سرمایه به بانک شهر داده شد چند صد میلیارد تومان افزایش داشته است.

وی به ارائه خدمات شهرداری قزوین به بانک شهر اشاره کرد و گفت: شهرداری در شهر قزوین خدمات خوبی به بانک شهر داده است که از جمله استقرار کیوسک های بانک شهر در معابر و بوستان هاست اما در حوزه استفاده از ظرفیت های افزایش سهام بی بهره مانده ایم لذا باید در این حوزه مدیریت شهری پاسخگو باشد.