گفتمان فرهنگی دولت فارغ از هرگونه سیاسی کاری است
گفتمان فرهنگی دولت فارغ از هرگونه سیاسی کاری است
معین نیوز_مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان گفت: گفتمان دولت سیزدهم فارغ از سیاسی کاری، مردم محور است و مقوله هنر و هنرمند در گفتمان دولت تعیین کننده می باشد.

رضا ثقتی روز چهارشنبه در آئین تکریم و معارفه مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان اظهار داشت: در گفتمان دولت سیزدهم پرداختن به آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب اسلامی که در واقع ارزش‌های ملی کشور هستند بارز است.

وی با تاکید بر اینکه سیاسی کاری‌ها و جناح بندی‌ها در این گفتمان دولت انقلابی رنگ باخته است، افزود: موضوع فرهنگ دغدغه ای محوری برای دولت می باشد که نیازمند حضور و یاری همه آحاد جامعه است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان همچنین با اشاره به  این که فرهنگ یک مقوله فراسازمانی است خاطرنشان کرد: لازم است تمامی نهادهای اجرایی، سازمان های مردم نهاد، نهادهای فرهنگی و هنری خصوصی و دولتی و از همه مهم‌تر هنرمندان ظرفیتشان را به صحنه بیاورند تا اعتلای فرهنگ و هنر گیلان رقم بخورد.

ثقتی با بیان اینکه رونق اقتصاد فرهنگ را بوضوح می بینم گفت: تلاش خواهیم کرد فضایی رقم بخورد تا فرهنگ و هنر استان روی پای خویش بایستد و اعضای جامعه هنری و فرهنگی خود را عضوی از آن بدانند.

وی به دغدغه ها و نیازمندی های فضای فرهنگی استان نیز اشاره و اظهار کرد: تالار مرکزی رشت اصلی ترین دغدغه اهالی فرهنگ استان است که بازگشایی آن در اولویت قرار دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با تاکید بر اینکه تلاش خواهیم کرد تالار مرکزی رشت را با همکاری و حمایت دلسوزان این شهر با قدرت و با مدیریت ارشاد بازگشایی کنیم، گفت: بخش فرهنگ و هنر گیلان دغدغه های متعددی دارد که سعی خواهیم کرد همه آنها را یکی پس از دیگری با حمایت خانواده فرهنگی استان از میان برداریم.

ثقتی همچنین روحیه جهادی و استعداد پروری را از دیگر نیازمندی‌های عرصه فرهنگی گیلان عنوان و تاکید کرد: به طور حتم مردم، محور همه معادلات، انتخابات و رویدادها در حوزه فرهنگ و هنر خواهند بود و گفتمان دولت سیزدهم نیز بر این موضوع تاکید دارد.

مدیرکل پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان نیز در این آئین گفت: مدیرکل جدید یکی از بهترین نیروهای فرهنگ و ارشاد اسلامی است که با پشتوانه غنی فرهنگ و هنر و رسانه استان می‌تواند اتفاقات ملی و بین المللی را برای استان رقم بزند.

فیروز فاضلی افزود: اینکه مدیران فرهنگی باید حرمت گزار اهالی فرهنگ هنر رسانه باشند به این دلیل است که اینان ما را از پوچی به آرمان خواهی و اعتلا می رسانند.

وی اظهار داشت: یک مدیر فرهنگی باید بتواند حامی اهالی فرهنگ، هنر و رسانه باشد، زیرا اینان برای جامعه صفت  آیینه گی دارند.

در پایان این مراسم از تلاش های فیروز فاضلی قدردانی و رضا ثقتی بعنوان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان تثبیت شد.