گیلان محروم از زیرساخت ورزشی در رشته تیر و کمان است
گیلان محروم از زیرساخت ورزشی در رشته تیر و کمان است
معین نیوز_مدیرکل ورزش و جوانان گیلان گفت: متاسفانه این استان در رشته تیر و کمان زیر ساخت‌های مناسبی ندارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، مریم بخشی روز چهارشنبه در مجمع انتخابات ریاست هیات تیر و کمان استان گیلان اظهار داشت: فقط در مرکز این استان یک سالن اختصاصی برای رشته تیر و کمان وجود دارد و در سایر شهرها این رشته سالن اختصاصی ندارد.

وی افزود: به طور حتم این سالن برای هیات تیر و کمان کافی نیست و باید سرمایه گذاری مناسبی در زیرساخت های این رشته ورزشی انجام شود که در این راستا مسئولان این هیات باید تعامل مناسبی با سایر نهادها و دستگاه ها داسته باشند تا با فراهم شدن زیرساخت های مناسب، شاهد اتفاقات بسیار خوبی در این رشته در سطح گیلان باشیم.

مدیرکل اداره ورزش و جوانان گیلان ادامه داد: در بخش استعدادیابی رشته تیر و کمان در گیلان نیز باید اقدامات جدی تری انجام شود چون این هیات می تواند در کشور افتخارات زیاد و متعددی را کسب کند و به همین دلیل باید مسئولان این هیات تعامل بسیار خوبی را با آموزش و پرورش و همچنین دانشگاه ها داشته باشند تا استعدادهای این رشته شناسایی و جذب شوند.

وی گفت: در بخش مربیان نیز باید هیات تیر و کمان گیلان از تمرکز زدایی جدا و فعالیت مرییان این رشته را در شهرهای مختلف این استان گسترش دهد تا شاهد رشد و پیشرفت این ورزش در سطح گیلان باشیم.

بخشی خاطرنشان کرد: البته با وجود اینکه رشته تیر و کمان از وسایل و تجهیزات خاصی برای تمرین و مسابقه باید استفاده شود، نمی توان در بخش همگانی فعالیت زیادی را انجام داد اما می تون این ورزش را در شهرستان ها گسترش داد و با تعلیم مربیان زبده ، شاهد شکوفایی رشته تیر و کمان در سراسر گیلان باشیم.

انتخابات ریاست هیات تیر و کمان استان گیلان روز چهارشنبه با حضور مسئولان اداره ورزش و جوانان گیلان و همچنین اعضای مجمع انتخاباتی این هیات در رشت برگزار شد که در نهایت ، سیدرضا گسکری نژاد با کسب ۱۲ رای از ۱۲ آرای ماخوذه در سمت خود ابقا و به مدت چهار سال دیگر ریاست این هیات را برعهده گرفت.

در استان گیلان بیش از یکصد ورزشکار به صورت سازمان یافته در رشته تیر و کمان حضور دارند و همچنین حدود ۵۰ داور و ۴۰ مربی نیز در هیات تیر و کمان مشغول به فعالیت هستند.