یاد کن زین بانیان و وضع موجود !
یاد کن زین بانیان و وضع موجود !
معین نیوز_یونس رنجکش/در خبرها آمده بود یکی از رسانه‌های حامی دولت دلیل مشکلات سرما و سردی ایام و کمبودها و مشکل گاز را به شیر دولت دوران سازندگی وصل کرده و آن روزگاران را به باد انتقاد گرفته است و با نبش قبر چرایی های مختلف در پی فرا فکنی ضعف مدیریتی امروز برای گذر از زمستان سخت برآمده است!...

در خبرها آمده بود یکی از رسانه‌های حامی دولت دلیل مشکلات سرما و سردی ایام و کمبودها و مشکل گاز را به شیر دولت دوران سازندگی وصل کرده و آن روزگاران را به باد انتقاد گرفته است و با نبش قبر چرایی های مختلف در پی فرا فکنی ضعف مدیریتی امروز برای گذر از زمستان سخت برآمده است!

از اینکه برای فرار به جلو مثل انچه پیش از این در شعارها و وعده ها آمده بود بانی و بانی سازی وضع موجود سوژه داغ سخنرانی ها و داستان سرایی منتقدان دیروز و عالی منصبان امروز شده بود اکنون نیز در این فضا پاشنه مهندسی افکار عمومی بر آن در می گردد اما این سوژه دیگر خوش خیالی بیش نیست.

با نگاهی به انچه وضع موجود نشان می دهد، گویای واقعیت دیگری است که بیانگر ناتوانی جماعتی برغم حضور در تمام مناصب حاکمیتی از ریز و درشت در طول یکسال و اندی از یکدست شدن قدرت اجرایی و نظارتی و تقنینی است که نتوانسته اند انتظارات و مطالبات مردم را با همه شعارها و وعده هایی که پرشتاب بر تبلیغات آن می کوبیدند پاسخگو باشند و شاید آن جمله معروف که این عده قادر به اداره یک نانوایی هم نیستند، اکنون جلوه بیشتری نشان داده است.

اتفاقات امروز کشور از سیاسی و اجتماعی تا اقتصاد و فرهنگ نشان می دهد که کارهای بزرگ در حکمرانی مردان کار بلدی را می طلبد تا ضمن برقراری آرامش در جامعه موجب امید و همراه کردن همگان در مسیر برنامه ها و اولویت های برنامه ای شوند و با نگاه محفلی و سیاست محفل نشینی راه توسعه و سازندگی به پیش نخواهد رفت. انچه امروز در بدنه ناتوان اجرایی کشور به وضوح قابل لمس است خالی بودن مراکز تصمیم سازی و تصمیم گیری از نخبگان و کار ازمودگانی است که به بهانه های مختلف به حاشیه رانده شده اند و اینک کز کرده در گوشه ای نظاره گر بی تدبیری ها در اموری هستند که هر روز سرنوشت کشور و ملت را در ابهام قرار می دهد.

شاید مهمترین راه بر ای برون رفت از وضع موجود که از یک سو نا امیدی عمومی جامعه را فرا گرفته و از دیگر سو مشکلات متعدد ناشی از ضعف مدیریتی چالش های عمیقی را در کشور ایجاد کرده است بازگشت به راه منطقی حکمرانی و بهره مندی از ظرفیت های موجود بویژه منابع انسانی است که از سرمایه های اصلی کشورند و هر روز راه و سفره مهاجرت انان پهن تر می شود. متولیان امور حکمرانی بر سرنوشت ملت به جای پرداختن به بازی بانیان وضع دیروز اکنون باید با در دست گرفت آیینه ای و نگریستن به وضع کشور یاد اوری این بانیان و وضع امروز را مرور کنند زیرا فردا خود متهم هستند!