یک شرکت چینی برای تشویق به فرزندآوری و افزایش جمعیت دست به جیب شد
یک شرکت چینی برای تشویق به فرزندآوری و افزایش جمعیت دست به جیب شد
معین نیوز_‌یک شرکت چینی اعلام کرد، به والدین هر نوزادی که بعد از اول جولای (۱۰ تیر) امسال به دنیا بیاید مجموعاً ۵۰ هزار یوان پاداش پرداخت خواهد کرد.

یک شرکت چینی اعلام کرد، به والدین هر نوزادی که بعد از اول جولای (۱۰ تیر) امسال به دنیا بیاید مجموعاً ۵۰ هزار یوان پاداش پرداخت خواهد کرد.

به گزارش اعتمادآنلاین، به نقل از رسانه‌های عربی، شرکت «تریپ دات کام» که یک شرکت بزرگ خدمات مسافرتی چینی است در راستای کمک به افزایش جمعیت در این کشور اعلام کرد، به هر یک از کارمندانش که بعد از اول جولای صاحب فرزند شوند به مدت پنج سال سالانه ۱۰ هزار یوان پاداش نقدی پرداخت می‌کند.

بر اساس بیانیه این شرکت، تمامی کارمندان، اعم از آنانی که در داخل چین شاغل هستند یا خارج از کشور، از این پاداش بهره‌مند می‌شوند و این تصمیم برای شرکت حدود یک میلیارد یوان هزینه در بر خواهد داشت.

شرکت چینی از دیگر شرکت‌های خصوصی این کشور هم خواست نقش خود را در راستای بهبود شرایط زاد و ولد در چین ایفا کنند.

گفتنی است میانگین رشد جمعیت در سال گذشته در چین در مقایسه با سال ۲۰۲۱ کاهشی بود، خانواده‌های چینی گرانی، هزینه‌های نگهداری و آموزش کودکان و ضعف ساختار تامین اجتماعی را در کنار نابرابری جنسیتی از مهم‌‌ترین علل بی‌میلی به فرزندآوری اعلام کرده‌اند.