۲ تساوی و یک شکست نتیجه نمایندگان گیلان در هفته سی و دوم لیگ دسته یک
۲ تساوی و یک شکست نتیجه نمایندگان گیلان در هفته سی و دوم لیگ دسته یک
معین نیوز_هفته سی و دوم رقابت های فوتبال لیگ دسته اول کشور غروب روز یکشنبه پیگیری شد که تیم‌های چوکا تالش و ملوان بندرانزلی برابر رقیبان خود به نتیجه مساوی رسیدند اما شهرداری بندرآستارا مقابل حریفش متحمل شکست شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، هفته سی و دوم مسابقات فوتبال لیگ دسته اول کشور از ساعت ۲۰:۳۰ یکشنبه برگزار شد که تیم چوکا در جم بوشهر مقابل تیم پارس جنوبی جم به نتیجه ارزشمند مساوی رسید، تیم فوتبال شهرداری بندرآستارا در اهواز مقابل تیم استقلال خوزستان مغلوب شد و تیم ملوان نیز در ورزشگاه تختی بندرانزلی مقابل استقلال ملاثانی به نتیجه مساوی رضایت داد.

تساوی ارزشمند چوکا و پیوس مقابل پارس جنوبی جم 

تیم فوتبال چوکا تالش یکی از سه نماینده استان گیلان در هفته سی و دوم این رقابت ها در جم رو در روی تیم پارس جنوبی قرار گرفت که در نهایت مقابل حریفش به نتیجه مساوی یک بر یک دست یافت.

چوکایی ها که حدود یک ماه گذشته برای چهارمین مرتبه دست به تغییر کادر فنی خود زده و فرشاد پیوس را جایگزین مهدی پاشازاده کردند، به همراه سرمربی جدید خود در چهار دیدار قبلی خود طعم تلخ شکست را نچشیده و در دیدار برابر پارس جنوبی جم نیز به نتیجه مساوی رسیدند.

تیم فوتبال چوکا تالش در چهار دیداری که فرشاد پیوس را به عنوان سرمربی روی نیمکت خود می دید، به ۲ پیروزی و ۲ تساوی دست یافت تا با کسب هشت امتیاز از چهار مسابقه، نتیجه خوبی را کسب و از ۲ تیم انتهای جدولی تا حدی فاصله بگیرد.

این در حالی است که تیم چوکا در پنجمین دیدار خود با هدایت فرشاد پیوس در گرمای طاقت فرسای جم بوشهر به میدان رفت و در این دیدار نیز به نتیجه مساوی یک بر یک رسید تا روند شکست  این تیم با پیوس ادامه یابد.

البته این تساوی در حالی کسب شد که حتی تیم فوتبال چوکا تالش از میزبان خود جلو بود اما تیم فوتبال پارس جنوبی جم در نیمه دوم موفق شد گل مساوی را به ثمر برساند تا به یک تساوی خانگی دست یابد.

به هرحال ۲ بازی تا پایان رقابت های فصل جاری لیگ دسته اول کشور باقی مانده و اگر تیم چوکا بتواند در این ۲ دیدار نیز متحمل شکست نشود، سرمربی جدید این تیم، یک رکورد جالبی را به همراه تیم چوکا ثبت خواهد کرد.

شکست شهرداری بندرآستارا برابر استقلال خوزستان در گرمای اهواز 

اما تیم فوتبال شهرداری بندرآستارا دیگر نماینده گیلان در هفته سی و دوم این رقابتها در دیداری همزمان در یک بازی سخت خارج از خانه در گرمای اهواز رو در روی تیم قدرتمند استقلال خوزستان قرار گرفت که در نهایت با نتیجه ۲ بر یک مغلوب حریفش شد.

تیم فوتبال شهرداری بندر آستارا که تاکنون در دور برگشت رقابت های لیگ دسته اول کشور بر خلاف دور رفت نتوانست نتایج قابل قبولی را کسب کند، در این دیدار نیز طعم تلخ شکست را چشید تا همچنان فاصله اش با تیم های صدر جدولی افزایش یابد و به تیمهای انتهای جدولی نزدیکتر شود.

این در حالی است که تیم فوتبال شهرداری بندر آستارا با وجود کسب نتایج بسیار درخشان در در دور رفت این مسابقات و در نهایت عنوان قهرمانی نیم فصل  با آغاز دور برگشت دچار مشکل شد و در نهایت تیم شهرداری بندر آستارا نتوانست در بازی های دور برگشت نتایج قابل قبولی را کسب کند.

تیم فوتبال شهرداری بندر آستارا در دیدار برابر استقلال خوزستان و در گرمای اهواز نیز نتوانست نتیجه مطلوبی را کسب کند و یک شکست دیگر در کارنامه این تیم ثبت شد تا به تیم های پایین جدول ملحق شود.

به هرحال تیم فوتبال شهرداری بندرآستارا همانند تیم فوتبال چوکا تالش کار سختی را در هفته سی و دوم و در بازی خارج از خانه پیش رو داشت اما این تیم با شکست برابر استقلال خوزستان با دستان خالی از  اهواز بازگشتند.

تساوی خانگی پرحاشیه ملوان مقابل استقلال ملاثانی 

اما تیم فوتبال ملوان بندرانزلی دیگر نماینده گیلان در لیگ دسته اول کشور در هفته سی و دوم این مسابقات در دیداری همزمان و برخلاف ۲ نماینده دیگر این استان در دیداری خانگی رو در روی تیم استقلال ملاثانی قرار گرفت که در نهایت مقابل حریفش به نتیجه مساوی یک بر یک دست یافت.

ملوانان که در چند دیدار اخیر نتایج خوبی را کسب کرده و به نیمه اول جدول رده بندی صعود کرده بودند، در این بازی خانگی نتوانستند نتیجه ای بهتر از مساوی مقابل تیم استقلال ملاثانی کسب کنند و این تساوی در حالی کسب شد که تیم استقلال ملاثانی از دقیقه ششم ۱۰ نفره به بازی ادامه داد.

در جریان این دیدار ، این تیم مهمان بود که نیمه اول را ۱۰ نفره با پیروزی به اتمام رساند اما در نیمه دوم تیم ملوان گل مساوی را به ثمر رساند تا در نهایت یک امتیاز از این بازی خانگی کسب کند.

تیم فوتبال ملوان بندرانزلی بر خلاف چوکا و شهرداری بندرآستارا، حریف آسان تری را در هفته سی و دوم پیش رو داشت و به همین دلیل طرفداران این تیم امیدوار بودند که تیم ملوان در این بازی خانگی نه تنها به برتری برسد، بلکه به یک پیروزی پرگل دست یابد تا تفاضل گل این تیم بهبود یافته و فاصله اش با تیمهای صدر جدول کاهش یابد اما این امر تحقق نیافت و تیم ملوان به یک نتیجه مساوی دست یافت.

نیمه اول این دیدار با حملات و برتری تیم فوتبال ملوان بندرانزلی آغاز شد و در همان دقایق اولیه این بازی نیز، یکی از بازیکنان تیم استقلال ملاثانی اخراج شد تا این تیم حدود ۸۴ دقیقه ۱۰ نفره به بازی بپردازد اما در دقیقه بیستم این دیدار و برخلاف جریان بازی، تیم فوتبال استقلال ملاثانی از روی نقطه پنالتی به گل برتری دست یافت و سجاد عبدویی بازیکن این تیم توانست ضربه پنالتی استقلال ملاثانی را به گل تبدیل کند.

در نیمه دوم تیم فوتبال ملوان بندرانزلی حملات زیادی را انجام داد و بر بازی تسلط کاملی داشت تا اینکه در دقیقه ۵۳ فربد بلوک باشی بازیکن این تیم موفق شد تنها گل ملوان را به ثمر برساند تا در نهایت این بازی با نتیجه مساوی یک بر یک خاتمه یابد.

البته این بازی با حاشیه های زیادی نیز روبرو بود چون در اواسط نیمه دوم این دیدار، به دلیل قطع برق ورزشگاه تختی بندرانزلی بازی متوقف شد و پس از حدود ۲۰ دقیقه با وصل برق ورزشگاه ، بازی از سر گرفته شد اما این مسابقه دوباره با وقفه همراه شد.

پس از شروع مجدد این دیدار در نیمه دوم داور این بازی، سرمربی و یکی از مربیان تیم فوتبال استقلال ملاثانی را به دلیل اعتراض های پی در پی اخراج کرد اما ابراهیم اشکش سرمربی استقلال ملاثانی حاضر به ترک نیمکت نشد و به داخل زمین بازی وارد شد.

این کار سرمربی تیم فوتبال استقلال ماثانی باعث شد تا دوباره این دیدار با وقفه همراه شود که پس از چند دقیقه ، مسئولان برگزاری این دیدار به همراه مازیار زارع سرمربی تیم فوتبال ملوان بندرانزلی با پا در میانی، سرمربی تیم استقلال ملاثانی را به خارج از زمین بازی بردند.

به هرحال تیم فوتبال ملوان بندرانزلی با تساوی خانگی مقابل استقلال ملاثانی فرصت مناسبی را از دست داد چون با پیروزی در این دیدار می توانست فاصله خود را با تیمهای صدر جدولی کاهش دهد.

تا پایان هفته سی ودوم رقابت های فوتبال لیگ دسته اول کشور، تیم فوتبال ملوان بندرانزلی با کسب ۴۶ امتیاز در مکان هشتم ، تیم فوتبال شهرداری بندرآستارا با کسب ۳۸ امتیاز در مکان پانزدهم و تیم فوتبال چوکا تالش با ۳۴ امتیاز در مکان شانزدهم جدول رده بندی قرار دارند.

در رقابت های فوتبال لیگ دسته اول باشگاه های کشور جام آزادگان ، ۱۸ تیم در یک گروه به صورت دوره ای و رفت و برگشت با هم به رقابت می پردازند که تیم های ملوان بندرانزلی، چوکا تالش و شهرداری بندر آستارا نمایندگان گیلان در این لیگ هستند.