۵۰میلیارد تومان تسهیلات صندوق توسعه ملی در صومعه‌سرا پرداخت شد
۵۰میلیارد تومان تسهیلات صندوق توسعه ملی در صومعه‌سرا پرداخت شد
معین نیوز_مدیرکل هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری گیلان از پرداخت بیش از ۵۰ میلیارد تومان تسهیلات از محل صندوق توسعه ملی در صومعه سرا خبر داد و گفت: بانک ها برای پرداخت به موقع تسهیلات در این شهرستان همکاری لازم را داشته باشند.

یونس رنجکش  روز دوشنبه در کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان صومعه سرا اظهار داشت : این تسهیلات از سال ۹۷ در قالب اشتغال پایدار روستایی با بهره کم برای اجرای بیش از۴۵۰طرح پرداخت شده است که بیش از ۵۰۰ نفر اشتغالزایی باید انجام می گرفت.

وی افزود: بیش از چهار میلیارد تومان هم تسهیلات برای جبران خسارت های ناشی از بیماری کرونا در این شهرستان پرداخت شده است.

رنجکش اضافه کرد :  تسهیلات پرداختی در بخش های صنعتی ، کشاورزی و گردشگری به متقاضیان پرداخت شده است که تحقق اشتغال و رصد آنها یکی از وظایف نظارتی دستگاههای اجرایی مربوطه است.

به گفته وی ، از محل اعتبارات تبصره ۱۶ نهادهای حمایتی در سال جاری نیز در کنار سایر منابع بانکی برای رونق تولید ۳۵ میلیارد تومان برای اشتغال مددجویان تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد اختصاص یافت که تاکنون ۱۳میلیارد و ۵۰۰میلیون تومان آن جذب شده است.

مدیرکل هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری گیلان با اشاره به محدود بودن زمان جذب تسهیلات تا پایان سال جاری این میزان تسهیلات پرداختی را با توجه به سهم شهرستان ناچیز دانست و خواستار جدیت بیشتر بانک های عامل در پرداخت تسهیلات شد.

رنجکش گفت : از مجموع ۲۱هزار شغل برنامه ریزی شده برای گیلان در سال ۱۴۰۰، سهم صومعه سرا ۷۱۷نفر از محل تسهیلات اشتغالزاییست که تاکنون ۷۱درصد تحقق یافته است.

وی به وجود  پنج واحد تولیدی در تملک بانک ها و همچنین ۱۲۷ واحد غیر فعال در صومعه سرا نیز اشاره کرد و خواستار برگشت آنها به چرخه تولید بر اساس دستورالعمل های ابلاغی دولت شد.

مدیرکل هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری گیلان از فرماندار صومعه سرا خواست با تشکیل جلسات ویژه نسبت به پرداخت به موقع تسهیلات توسط بانک ها اقدام شود.

سید محمدی فرماندار صومعه سرا ضمن تشکر از پیگیری های مدیر کل هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری گیلان در جذب اعتبارات اشتغالزایی و فرصت های سرمایه گذاری شهرستان بر ضرورت جذب به موقع این تسهیلات و رفع مشکلات تاکید کرد.

صومعه سرا با حدود ۱۳۰ هزار نفر جمعیت سه بخش مرکزی، تولمات و گوراب زرمیخ در ۲۵ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است.