۸۰ میلیارد ریال به زندانیان گیلان حقوق پرداخت شد
۸۰ میلیارد ریال به زندانیان گیلان حقوق پرداخت شد
معین نیوز_مدیرکل زندان‌های گیلان گفت: ۸۰ میلیارد ریال حقوق طی پنج‌ماه گذشته به زندانیانی که در بخش‌های مختلف اشتغال دارند، پرداخت شده است.

به گزارش ایرنا، رضا محمدی‌اصل روز شنبه در جلسه شورای اداری زندان‌های گیلان که به منظور تشریح مهمترین عملکردها و تبیین خط مشی و اولویت‌ها برگزار شد، اظهار کرد: در استان گیلان زندانیان در ۹۲ کارگاه فعال از جمله فرش، دام و طیور، سنگ‌های مصنوعی، کیف و کفش، سفال، پالت‌سازی، لنت‌ماشین، مزارع برنج و زندانیان مشغول بکار هستند که بیش از هزار و ۱۳۱ زندانی به این کارگاه ها اعزام شدند.

وی تعداد زندانیان اشتغال نشسته(فعالیت هایی نظیر توربافی، جوراب‌بافی و سبد بافی) را ۵۳۳ نفر اعلام کرد و افزود: بیش از ۲ هزار و ۷۸۹ نفر نیز در زندان‌های گیلان طی پنج ماه گذشته در حال آموزش هستند، هر چه حضور زندانیان در ورود به برنامه‌های حرفه آموزی بیشتر شود، بازگشت سعادتمندانه مددجو به جامعه و صیانت از حریم خانواده بهتر و بیشتر اجرا می‌شود.

محمدی اصل ضمن قدردانی از حضور کارآفرینان در زندان‌ها گفت: این اداره کل برای ارایه تسهیلات مناسب جهت ایجاد و راه‌اندازی کارگاه‌های مختلف در استان اعلام آمادگی می‌کند.

مدیر کل زندان‌های گیلان با اشاره به جایگاه و اهمیت حرفه آموزی، اشتغال مددجویان و تاثیر آن بر زندگی و خانواده‌های آنان، تصریح کرد: حضور هر چه بیشتر کارآفرینان و خیرین در بازه اجتماعی کردن مددجویان در حفظ و کیان خانواده و امید به آینده آنها امری بسیار مهم است.

وی از تلاش‌های موثر روسای زندان‌ها در گستراندن چتر حمایتی با اشتغالزایی وانجمن‌های سیزده‌گانه زندان‌ها و بنیاد تعاون بر خانواده زندانیان تقدیر کرد و بر نقش مؤثر مقامات قضایی در اعطای رأی کار و اعزام زندانیان به مراکز کارگاهی و تامین امنیت، آرامش روانی و اجتماعی زندانی تاکید کرد.