۸۴۳ کیلوگرم مواد غذایی تاریخ‌ گذشته دراستان قزوین کشف شد
۸۴۳ کیلوگرم مواد غذایی تاریخ‌ گذشته دراستان قزوین کشف شد
معین نیوز_عبدالله دیده‌بان گفت : با اجرای برنامه سلامت نوروزی بیش از ۸۰۰ کیلوگرم مواد غذایی غیرقابل مصرف در شهرستان قزوین کشف، توقیف و معدوم شد. این اقدام با ۱۹۶ تیم و با حجم کاری ۲۰۹۰ ساعت در مدت ۱۰ روز یعنی از پانزدهم تا بیست و پنجم اسفند ۱۴۰۲ از مکان‌ها و مراکز حساس در شهرستان انجام شد.

وی افزود: در نظارت کارشناسان بهداشت محیط از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و مکان‌های عمومی مقدار ۸۴۳ کیلوگرم مواد غذایی تاریخ گذشته، کشف و معدوم شد. این مقدار مواد غذایی فاسد و غیرقابل مصرف در بازرسی از ۲۳۹۴ واحد صنفی تهیه و توزیع مواد غذایی و مکان عمومی کشف شد. رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی و خدمات بهداشتی-درمانی استان قزوین ادامه داد: این اماکن و واحدهای صنفی از جمله ۱۵ محل اقامتی، ۸۹ مسجد، ۱۸۴۲ واحد صنفی تهیه و توزیع مواد غذایی، ۱۳۳ واحد قنادی و ۴۰ واحد آش و حلیم توسط بازرسان بهداشت محیط شهرستان نظارت بهداشتی شد.

دیده‌بان از صدور ۳۵۵ اخطار کتبی و ابلاغ لزوم رفع نواقص بهداشت به متصدیان واحدهای یادشده خبر داد و اضافه کرد: ۱۸ واحد صنفی متخلف به علت داشتن نواقص بهداشتی پلمب و پرونده آن‌ها برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال شد.

وی گفت: از مراکز یاد شده ۲۳۸۵ مورد سنجش با تجهیزات قابل حمل از جمله سنجش دمای یخچال و فریزر نگهداری مواد غذایی، دمای مواد غذایی پخته‌شده، سنجش ترکیبات قطبی روغن مصرفی، سنجش شوری و سنجش میزان روشنایی محیط کار انجام شد. رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین افزود: بیش از یک‌هزار و ۲۹۸ مورد کُلرسنجی از آب مصرفی در مراکز و مکان‌های مورد بازرسی انجام شد، ضمن اینکه در این مدت ۱۷۸ نمونه‌برداری از آب آشامیدنی نیز برای حفظ سلامت شهروندان انجام گرفت.