این بی‌اراده‌های بی‌جرات!
این بی‌اراده‌های بی‌جرات!
معین نیوز_یونس رنجکش/وضعیت مدیریت کشور و ضعف ها و بی تدبیری ها را چندان نیاز نیست به حساب و کتاب بنشینی، همین که هر روز به یاری شبکه های اجتماعی گوشه هایی از آن در ساختار ریز و درشت رونمایی و برملا می شود کافی است تا بیاندیشی که کشور در چه وضعیتی قرار دارد و وضع حکمرانی در اقتصاد، فرهنگ و سیاست ورزی به کجاختم شده است...

وضعیت مدیریت کشور و ضعف ها و بی تدبیری ها را چندان نیاز نیست به حساب و کتاب بنشینی، همین که هر روز به یاری شبکه های اجتماعی گوشه هایی از آن در ساختار ریز و درشت رونمایی و برملا می شود کافی است تا بیاندیشی که کشور در چه وضعیتی قرار دارد و وضع حکمرانی در اقتصاد، فرهنگ و سیاست ورزی به کجاختم شده است.

یکی از نمونه های اشکار این حکمرانی رفتار عجیب رییس سازمان جهاد کشاورزی یکی از استان های کشور بود که چندی پیش در مواجهه با سووال خبرنگاری در خصوص وضعیت نهاده های کشاورزی و مشکلات تهیه آنها در بازار سیاه به یکباره دست به یقه برد و با کندن میکروفن در بهت و حیرت اطرافیان دوان دوان عطای مصاحبه  را به لقای پاسخگویی و احتمالا درد سر های بعدی بخشید!

البته این رفتار آقای رییس که شاید نمونه های ان  بسیار باشد دلایل متعدد از بی مسوولیتی تا بی تدبیری و بی اختیاری و یا گوش به فرمان بودن داشته باشد که البته ممکن است برای کسب این جایگاه چند صباحی  هم در جمعی و محفلی انقلابی و جهادی نام گرفته باشد و حالا مانده است به کدام سمت نگاه کند یا به پاسخ مطالبات مردم بپردازد و یا لب به سکوت بگشاید!

با همه این اوصاف انچه موجب لکنت برخی ها می شود وابستگی به جریان و طیف و بالا دستی هایی است که جاه و جلال این روزها را از انان در دین دارند و خدا می داند اگر دست های  آلوده ای وسط باشد ، پس روزگار سخت تر از آن است که راه به سلامت بردارند و عاقبت به خیری پیشه کنند.

اینک اما تا زمان باقی است باید از این دست مدیران بی اراده تابع و بی جرات دست بشویند!

  • نویسنده : یونس رنجکش