روسیه سنبل آبی ایران!
روسیه سنبل آبی ایران!
معین نیوز_یونس رنجکش/سنبل آبی گیاه خوش خط و خالی است که این سال ها نمونه ای از تهدید جدی زیست ایرانی در پهنه چغرافیای این کشور به ویژه آبگیرها و تالاب های شمال است و نامی اشنا برای مردمان این سامان شناخته می شود...

سنبل آبی گیاه خوش خط و خالی است که این سال ها نمونه ای از تهدید جدی زیست ایرانی در پهنه چغرافیای این کشور به ویژه آبگیرها و تالاب های شمال است و نامی اشنا برای مردمان این سامان شناخته می شود.

این گیاه مهاجم که منشا خشکی و تغییر زیست بوم مناطق ابی است در عرصه سیاسی نیز مشابه و همزادی بنام روسیه را تداعی می کند که این نام نیز برای ایرانیان بویژه ساکنان شمال ایران شناخته و مظهر بد احوالی و نا میمونی سرنوشت مردمان این کشور است که سال ها با سیاست های ضد و نقیض برابر ملت ایران موجبات زحمت و رنج و مصیبت برایشان به شمار می رود.

از دیروز اشغال  سرزمینی و دزدیدن جغرافیای وسیعی از خاک ایران گرفته تا مداخلات پیدا و پنهان و نفوذ در لایحه های مختلف سرنوشت این کشور که خیانت ها و سیاست های منفعت طلبانه اش همچنان دست از سر ملت ایران بر نمی دارد نشانه های پر رنگ سودجویی ها ی به روابط گره خورده ایران با این همسایه بی وفای شمالی است.

اینک اما با سوابق و تاریخ روابط ایران و روسیه بویژه در سال های اخیر برغم وعده ها و همکاری های ظاهری این کشور با ایران و خوش خط و خال بودن چهره به ظاهر دوستانه اش و پنبه زیر بغل گذاشتن هایش، برای افکار عمومی اما  همان سمبل ابی زیبا و دلفریبی است که زهر و زخم های برجای مانده از سیاست ها و نگاههای منفعت جویانه اش مقابل ایران تداعی روزگار بد احوالی است که نمونه بارز ان این روزها  در همراهی با کشورهای عربی و امارات برای چشم طمع داشتن به جزایر ایرانی به خوبی قابل لمس است.

در این حال روز برغم همه دلبستگی ها و دلجویی های فریبنده انچه به تدبیر باید نشست برانداختن تشت رسوایی این سمبل نامیمون بر پهنه سیاست و روابط مقتدرانه است!

  • نویسنده : یونس رنجکش