۹۵ درصد درآمدهای مالیاتی استان قزوین در سال جاری محقق شد
۹۵ درصد درآمدهای مالیاتی استان قزوین در سال جاری محقق شد
معین نیوز_سید محمود موسوی صانع در نشست خبری که در سالن جلسات اداره امور مالیاتی قزوین برگزار شد اظهارداشت: با رسالت سنگینی که در راستای تحقق عدالت مالیاتی بر عهده داریم رویکردمان جلب رضایت مردم است و با مشکلاتی که در اثر تحریم ظالمانه به کشور تحمیل شده و در تامین درآمدهای نفتی و خدمت رسانی دچار چالش شده ایم می توان اذعان کرد مالیات پاک ترین و بهترین درآمد برای دولت است.

وی افزود: در سنوات گذشته درآمدهای نفتی اصلی ترین تامین کننده نیازهای کشور بود اما امروز نقش مالیات بسیار برجسته تر شده و در سال آینده رقم پیش بینی شده از این محل خیلی بیشتر شده و جایگاه رفیع مالیات بیشتر مشخص می شود.

وی اظهارداشت: برای تحقق سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی از بخش های تولید و مفید اقتصادی حمایت می کنیم و نرخ مالیاتی با ۲۵ درصد تخفیف برای واحدهای تولید محاسبه می شود که تا ۱۲ درصد نیز کاهش یافته است.

وی گفت: هرگز بدنبال فشار به مودیان مالیاتی موجود نیستیم بلکه پیگیر وصول مالیات از مودیان جدید و شناسایی فرارهای مالیاتی هستیم.

مدیرکل امور مالیاتی استان قزوین بیان کرد: دنبال اعتماد سازی هستیم و به اظهار مودی احترام می گذاریم مگر عکس آن اثبات شود و اخیرا در سامانه مودیان این موضوع گنجانده شده است.

موسوی اظهارداشت: با کتمان درآمد بشدت مخالفیم و فرار مالیاتی را جرم می دانیم و در نگاه کلی سازمان برای وصول مالیات دفتری بنام «مبارزه با پولشویی و فرار مالیاتی» راه اندازی شده که شناسایی مودیانی که فرار مالیاتی دارند را رسالت خود می دانند.

وی گفت: اخبار فرار مالیاتی بر اساس اعلام سازمان بخشی از طریق سامانه سوت زنی و پیام تلفنی «۱۵۲۶» و بخشی به صورت ارسال گزارش مکتوب دریافت می شود تا پیگیری لازم صورت گیرد.

موسوی اظهارداشت: در بخش سوت زنی فرد می تواند خود را معرفی کند تا اگر اثبات شد پاداش هم بگیرد که اخیرا ۵۵۰ میلیون تومان پاداش در استان البرز به فردی که فرار مالیاتی را گزارش کرده بود پرداخت شد.

وی افزود: بخشی از این گزارشها درست بوده و برخی خصومت شخصی بوده و غلط است که همه موارد با دقت بررسی می شود.

موسوی افزود: نگاه ما این است از صنوفی که مالیات نمی دهند مالیات قانونی دریافت کنیم و هرگز دنبال گرفتن مالیات ناحق و غیرقانونی نیستیم و آن را حرام می دانیم و مطمئن باشید مالیات زیادی از کسی نمی گیریم.

وی در ادامه از شناسایی مودیان جدید مالیاتی خبر داد و اظهارداشت: شناسایی بیش از ۲۸ هزار مودی جدید مالیاتی در سالهای ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ و دریافت بیش از ۱۰ هزار اظهارنامه مالیاتی جدید برای عملکردسال ۱۴۰۱ و پذیرش مالیات ابزاری بیش از ۵۲ هزار و ۱۹۱ مودی مالیاتی در سال ۱۴۰۱ از دیگر دستاوردهای این اداره است.

موسوی در ادامه گفت: توسعه سامانه مودیان و ایجاد کارپوشه برای بیش از ۱۱۸۰ مودیو استرداد بیش از ۲۱۰ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان مالیات ارزش افزوده به صادرکنندگان در سال گذشته و تولید اظهارنامه مالیاتی برآوردی مودیان فاقد اظهارنامه به ارزش بیش از ۷۵۴ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان از دستاوردهای اداره کل امور مالیاتی استان قزوین است.

وی بیان کرد: واریز بیش از ۲ هزار و ۹۷۶ میلیارد تومان عوارض پرداختی موضوع مالیات بر ارزش افزوده تا پایان دی ماه امسال به دهیاری ها و شهرداری ها از دیگر خدمات این اداره است که در این زمینه با رشد ۱۱۶ درصدی مواجه شده ایم.

موسوی اظهارداشت: این پرداختی ها در شهرستان قزوین یک هزار و ۳۹۵ میلیارد تومان، با افزایش ۱۱۷ درصدی، در تاکستان ۴۰۲ میلیارد و ۷۱۶ میلیون تومان با ۱۱۶ درصد رشد، در بویین زهرا۲۸۷ میلیارد و ۲۳۱ میلیون تومان، در آوج با ۱۰۲ میلیارد

و ۱۶۷ میلیون تومان، در ابیک ۲۲۰ میلیارد و ۶۳۵ میلیون تومان و البرز مبلغ ۵۶۶ میلیارد و ۵۴۳ میلیون تومان با افزایش ۱۱۵ درصد بوده است.

این مسئول گفت: در زمینه بهداشت و درمان سهم پرداختی از ارزش افزوده در ۱۰ ماهه امسال ۵۱۹ میلیارد و ۴۹۷ میلیون تومان با افزایش ۶۵ درصدی و سهم ورزش هم ۹۲ میلیارد و ۸۲۸ میلیون تومان با رشد ۱۰۳ درصدی بوده است.
مدیرکل امور مالیاتی استان قزوین یادآورشد: سهم پرداختی به مناطق عشایری هم با ۱۱۷ درصد افزایش امسال به ۳ هزار و ۱۶۱ میلیارد تومان رسیده است.

وی اظهارداشت: در کسب درآمدهای مالیاتی سال گذشته هم شاهد افزایش ۷۱ درصدی و تحقق ۱۰۸ درصدی مالیاتها بودیم و مجموع درآمدها به ۷۶۰۰ میلیارد و ۸۶۵ میلیون تومان و پذیرش مالیات ابزاری بیش از ۵۲ هزار و ۱۹۱ مودی مالیاتی رسید.