به گزارش معین نیوز به نقل از روابط عمومی فرمانداری لنگرود؛ محمدرضا جلالی فرماندار شهرستان لنگرود صبح روز شنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان که در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار گردید با بیان اینکه یکی از مشکلات عمیق فرهنگی و اجتماعی که گریبان جامعه را گرفته نهادینه نشدن تفکر و اندیشه در نظام آموزشی ما است.
محمدرضا جلالی در ادامه افزود: برای دستیابی به افرادی توانمند که ذهنی پویا و اندیشه شکوفا دارند نیازمندیم که نظام آموزش و پرورش را از معلومات محوری به اندیشه محوری سوق دهیم. اندیشیدن، پرسیدن و نقد کردن را ارج بنهیم.
فرماندار لنگرود در بخش دیگری از صحبتهای خود به ظرفیت سازی، رشد و تربیت نیروی انسانی متخصص در تراز نظام جمهوری اسلامی را از ضرورت های راهبردی در نظام آموزشی کشور دانست وگفت: جامعه ای غنی است که از مهارتهای علمی و فنی خود در عمل استفاده نماید، هر چقدر در شکوفا ساختن استعدادها در سایه دانش و بهره گیری از اصول صحیح علمی وآموزشی بیشتر تلاش کنیم به همان نسبت توانستیم مسیر پیشرفت کشور را هموار سازیم.
جلالی بهره وری را بسیار مهم و ضروری دانست و تاکید کرد: بهره وری آموزشی که نتیجه یادگیری است می تواند موجب رضایت کلیدی باشد و لذا توجه جدی به مقولات کمیت و کیفیت، یعنی کارائی و اثربخشی در شکوفا ساختن استعدادها موثر بوده، بنابراین با بهره گیری از اصول صحیح علمی و آموزشی هر قدر بیشتر تلاش کنیم به همان نسبت توانستیم مسیر پیشرفت را هموار تر سازیم.
فرماندار لنگرود در بخش دیگری گفت: امتحانات پایان سال تحصیلی باید به نحو کاملا صحیح و در کمال سلامت برگزار شود، و برای نیل به امنیت، سلامت و حفاظت، آزمون پایان سال را با هماهنگی و انسجام بین دستگاههای اجرایی را به پایان می رسانیم. جلالی یکی دیگر از موارد مهم را غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان اعلام کرد وگفت: غنی سازی اوقات فراغت به رفع نیازمندیها و آینده سازی دانش آموزان کمک شایانی خواهد کرد و در این راستا شاخص ها مشخص و نیازمندیها معین است و لذا از همه امکانات و ظرفیت های دستگاه ها باید بکارگیری نماییم.
فرماندار لنگرود افزود: ایجاد فرصت های جدید و بهره وری عالمانه از فرصت های موجود برای نیل به شکوفایی و بالندگی بسیار ضروری است، بی گمان تفکر و اندیشیدن در نظام آموزشی در حال حاضر در جامعه جایگاه واقعی خود را ندارد بنابراین اندیشیدن، پرسیدن و نقد کردن باید ارج نهاده شود.