مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گیلان: شتاب دهنده های اقتصادی در بهبود فضای کسب و کار استان موثر است
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گیلان: شتاب دهنده های اقتصادی در بهبود فضای کسب و کار استان موثر است
معین نیوز_عباس علیزاده مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گیلان در سومین جلسه هیات فنی مراکز مشاوره و خدمات کارآفرینی استان به ارائه گزارش کاملی از اهم اقدامات مرتبط با حوزه کارآفرینی پرداخت و بر لزوم تکمیل زیست‌بوم کارآفرینی استان با تشکیل و تقویت نهادهای توانمند توسعه کارآفرینی تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گیلان: عباس علیزاده مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گیلان در سومین جلسه هیات فنی مراکز مشاوره و خدمات کارآفرینی استان که دوشنبه ۱۹ آبان ۹۹ با حضور رنجکش مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری گیلان، باستی رئیس پارک علم و فناوری استان، رحیمی، رئیس کانون کارآفرینی برگزار شد به ارائه گزارش کاملی از اهم اقدامات مرتبط با حوزه کارآفرینی پرداخت و بر لزوم تکمیل زیست‌بوم کارآفرینی استان با تشکیل و تقویت نهادهای توانمند توسعه کارآفرینی تاکید کرد.

مدیرکل در ادامه به جایگاه برجسته استان گیلان در زمینه تولیدات علمی اشاره کرد و گفت: اساسی ترین مساله در حوزه اشتغال استان بهره مندی از نیروی کار بومی متخصص است، که باید با استفاده از ظرفیت شتاب دهنده های اقتصادی و در قالب تیم گروهی ضمن تربیت نیروی کار متخصص به توسعه فضای کسب و کار به ویژه تولید کمک کنیم.

مدیرکل نقش شتاب دهنده های اقتصادی را در بهبود فضای کسب و کار استان موثر دانست و اظهار داشت: باید از ظرفیت های اقتصادی بومی استان در قالب کسب و کارهای ایده محور و خلاق استفاده کنیم تا زمینه رشد اقتصادی و اشتغال جوانان تحصیل کرده در استان فراهم شود.

وی تسهیل در تاسیس، تقویت و  نظارت مستمر و همه جانبه از مراکز و همچنین درگیر کردن همه نهادها و دستگاه های اجرایی متولی کار و تولید را از راهکارهای اجرایی موثر در شبکه­ سازی و هم افزایی با نهادهای متولی این بخش دانست.

باستی رئیس پارک علم و فناوری استان نیز در این جلسه به اهمیت ایجاد فضای کار اشتراکی اشاره کرد و گفت: استان گیلان دارای ظرفیت ذاتی در زمینه صنایع خلاق است و باید با حمایت و به ثبت رساندن ایده های خلاقانه به بهبود فضای کسب و کار کمک کنیم.

رنجکش نیز در این جلسه ضمن تشکر از رویکرد اتخاذ شده در جهت تکمیل زنجیره‌های کارآفرینی در استان توسط اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بر اهمیت اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی مدیران کسب و کارهای مختلف با نهادهای جدید کارآفرینی از جمله مراکز مشاوره و خدمات کارآفرینی، شتاب دهنده‌ها، فضاهای کاری مشترک و کافه های کارآفرینی تاکید کرد. وی نقش تکنولوژی را در فعالیت های اقتصادی به ویژه شتاب دهنده های اقتصادی موثر دانست و ابراز داشت: ایده های خلاقانه باید منجر به تولید ثروت شود که پیامد آن رشد اقتصادی استان است.

در این جلسه و براساس برنامه اعلام شده مجوز اولین شتاب دهنده‌های تاسیس شده که در دومین کمیته فنی مورد تایید قرار گرفتند، تحت عناوین مرکز شتاب دهی سیلاک به مدیریت هدیه تندکار و مرکز شتاب دهی دکتر کاربین با مدیریت متقی طلب، توسط اعضای کمیته تقدیم آنها شد. همچنین در این جلسه درخواست تاسیس دو مرکز شتاب دهی و تاسیس فضای کاری مشترک، مورد بررسی قرار گرفت که پس از بررسی مستندات موجود، درخواست متقاضیان جهت تاسیس فضای کاری مشترک تحت عنوان مرکز شتاب دهی کاشف با مدیریت یحیی زاده و مرکز شتاب دهی مکعب با مدیریت گیلانپور مورد تایید قرار گرفت.

شایان ذکر است در این جلسه پس از بررسی و اعلام نتیجه درخواست متقاضیان، موضوعات مرتبط با دستور جلسه از جمله تدوین برنامه‌ها و رویدادهای قابل اجرا در دو بخش حضوری و مجازی در هفته جهانی کارآفرینی، برنامه‌ریزی جهت برگزاری سیزدهمین جشنواره کارآفرینان برتر استانی و نحوه تقدیر از کارآفرینان، برگزاری جلسه هیات امنای کانون کارآفرینی استان و هم‌چنین تدوین شعارهای مرتبط با کارافرینی جهت درج در سربرگ همه دستگاه‌های اجرایی در هفته مذکور، تدوین نهایی شیوه نامه انتخاب کارآفرینان دستگاهی و شهرستانی و اقدامات لازم جهت حضور کارآفرینان منتخب سیزدهمین جشنواره در کارگروه رفع موانع تولید، بررسی و برنامه ریزی شد.